Hlavní obsah

Monako oslavilo znovuzrození legendy Bugatti

Novinky, Jaroslav Šimek
PRAHA

Monte Carlo, jehož ulicemi se rok co rok prohání nejrychlejší závodní vozy světa, mělo tu čest na počátku června oslavit znovuzrození legendy jménem Bugatti. Automobilka zde totiž představila sériovou podobu vozu EB 16,4 Veyron, jehož studii uvedla před dvěma lety na frankfurtském autosalónu.

Článek

Bugatti se od roku 1998, kdy ji pod svá křídla přebral koncern Volkswagen, snaží obnovit zašlou slávu. Dva roky od premiéry konceptu ve Frankfurtu se události vrací na stejné místo. Letos na tomto autosalónu totiž bude zažije svůj debut sériová podoba.

:. Zajímavost: Ke slávě vozů Bugatti přispěla i česká legendární automobilová závodnice Eliška Junková. V roce 1928 s vozem Bugatti vyhrála závod Targa Florio.

Automobilka, která v rámci koncernu Volkswagen patří společně se Škodou do konzervativní divize, je na Veyrona po právu pyšná. Tento vůz totiž aspiruje na nejrychlejší sériově vyráběné vozidlo. Unikátní dvoumístné kupé bude mít maximální rychlost přes 400 km/hod. Před časem Bugatti zveřejnila další technická data, která nový vůz přesněji charakterizovala. Pod kapotou Veyrona bude burácet šestnáctiválcový osmilitrový motoru s výkonem 736 kW/1001 k, točivým momentem 1250 Nm od 2000 ot./min., čtyřmi turbodmychadly a pohonem všech kol. O luxusnosti interiéru nemůže být pochyb.

To vše již bylo dávno známo. Avšak jeden údaj stále chyběl. Ke zrychlení z 0 na 300 km/h, které Veyron zvládne do třinácti sekund, automobilka nyní doplnila i zrychlení z 0 na 100 km/hod. Bude to méně než pět, čtyři, zkrátka nebudu vás dlouho napínat, tou správnou hodnotou je 2,9 vteřiny.

O Veyrona je zájem

Obchodníci Volkswagenu v polovině května registrovali padesát závazných objednávek na automobil, jehož cena má začínat na 1,3 miliónu eur. V přepočtu zhruba 40 miliónů korun. Vzhledem k výkonu však bude muset absolvovat kurs bezpečného ovládání. Veyron bude vybaven speciálními dvacetipalcovými ráfky z lehkých slitin, které zaručují přívod dostatečného množství vzduchu pro chlazení brzd.

Speciální pneumatiky

Specialisté koncernu VW pak také velmi pečlivě vybírali výrobce pneumatik pro tento extrémně rychlý automobil. Volba nakonec padla na Michelin, který pro Bugatti EB 16.4 Veyron vyvinul speciální pneumatiky PAX System Bugatti 400, první automobilové pneumatiky použitelné pro rychlosti přes 400 km/h. Pneumatiky systému PAX jako první automobil obul nový Rolls-Royce Phantom.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám