Článek
V pěti státech USA nebyly vozy Mercedes-Benz třídy E s technologií Bluetech připuštěny do provozu [celá zpráva]. Oficiální uvedení těchto automobilů se tak odehrálo pouze ve 45 státech, kde limity nejsou tak přísné.
Asi největší direkt dostaly automobily s hvězdou v Kalifornii, kde se německá značka snažila prosadit především. E 320 CDI Bluetec totiž splňuje emisní limity BIN 8, jenže Kalifornie již od ledna příštího roku vyžaduje normy BIN 5. DaimlerChrysler však chce této normy také dosáhnout, a tak již v příštím roce uvedené další vozy řad R, ML a GL budou tuto normu prý plnit.
V pozdější době se očekává, že agregát se objeví i v dalších vozech koncernu. Jako další je na řadě pravděpodobně Jeep, kde by se jednotka měla objevit v řadě Grand Cherokee.
Podle výzkumného centra J.D. Power se za poslední rok zvedl podíl dieselových motorů o jedno procento na současných 15 %. Velkou překážkou rozšíření jsou jednak emisní limity některých států, ale také nekvalitní nafta, která s tou evropskou má jen málo společného.
Bluetec
Produkce oxidů dusíku NOx je největším problémem vznětových agregátů. Ta se dá omezit dodatečným přidáním asi 0,1 l močoviny na každých 100 km. Močovina chemickou reakcí produkci sníží až o 80 %.