Článek
Vnější vzhled se změnil jen minimálně, větší odlišnosti najdete uvnitř. Zde je nová přístrojová deska a nový multimediální systém. Dříve amarok připomínal uvnitř užitkové auto, nyní má velice blízko k osobním dopravním prostředkům, myšleno samozřejmě z hlediska uspořádání interiéru. Nová jsou i elektricky nastavitelná přední sedadla ergoComfort, nastavitelná ve 14 směrech.
Největší změnou je pak nasazení šestiválce, dieselová V6 3.0 TDI přichází s výkonem 165 kW (224 koní). Nabídne i 550 Nm, všechny tři možnosti pohonu kol (pouze zadokolku, připojitelný 4Motion a permanentní čtyřkolku) a spojení jak se šestistupňovým manuálem, tak i osmistupňovou automatickou převodovkou.
Tyto výkonové parametry umožňují jízdu nejvyšší rychlostí až 193 kilometrů za hodinu a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Kombinovaná spotřeba podle tabulek bude 7,6 l na 100 km. Později přibydou i verze s výkony 120 a 150 kW (163 a 204 koní).
„Zahájení předprodeje v České republice předpokládáme v srpnu 2016. Oficiální vstup nového amaroku na český trh je plánován na listopad 2016,“ uvedl v tiskové zprávě Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. České ceny jsou ale zatím neznámou.