Hlavní obsah

Modernizovaný Volkswagen Golf R odkrývá karty, nabídne 333 koní

Modernizovaný Volkswagen Golf R osmé generace nabídne nepatrně vyšší výkon, lepší zrychlení a designové i technologické inovace z klasického modelu.

Foto: Volkswagen

Maskovaný Volkswagen Golf R po modernizaci

Článek

Modernizovaný Volkswagen Golf, včetně sportovní verze GTI, byl představen již před několika měsíci. Nejostřejší verzi R sice automobilka ukázala pod maskovací fólií, teprve nyní však zveřejnila více snímků a bližší informace.

Během prezentace v Německu například zaznělo, že modernizovaný Golf R (interně označovaný jako generace 8,5) nabídne standardně nejvyšší výkon 245 kW (333 k) a 420 Nm točivého momentu, čímž se vyrovná loni představené speciální edici VW Golf R 20 Years, jak uvádí Car Sales.

Výkon 2,0litrového zážehového čtyřválce pod kapotou tak vzroste o 10 kW a 20 Nm točivého momentu. Hatchback by měl z nuly na 100 km/h zrychlit za 4,6 sekundy, což představuje zlepšení o 0,1 sekundy, zatímco kombi bude potřebovat 4,8 sekundy. Ve vzduchu přitom stále visí informace o vývoji ještě ostřejší verze Clubsport, která čeká na schválení.

Nejvyšší rychlost by měla být standardně omezena na 250 km/h, s paketem Performance by ale měla vzrůst až na 270 km/h, jak uvádí Carscoops.

Automobilka by měla rovněž vylepšit podvozek, který bude standardně ještě nižší a již v základu nabídne adaptivní systém DCC. Vůz by si měl ponechat chytrý systém pohonu všech kol a rozdělování točivého momentu s možností poslat v Drift režimu až 100 % na zadní kola.

Prezentovaný hatchback i kombi zatím zdobí modrá maskovací fólie, která zřejmě ukrývá lehce upravený design nárazníků a nejspíš i přepracovaná přední a zadní světla. Kabina pak nejspíš po vzoru klasického VW Golf nabídne vylepšený infotainment s úhlopříčkou 12,9 palce, 10,2“ digitální přístrojový štít, volitelný head-up systém atd.

Premiéra by podle Car Sales měla proběhnout 26. června, dostupnost ani očekávané ceny zatím neznáme.

Modernizovaný Volkswagen Golf se představil. Potěší nejen tlačítky

AutoMoto

Nový VW Golf GTI Clubsport je nejrychlejším golfem s pohonem předních kol

AutoMoto

Výběr článků

Načítám