Článek
Modernizovaný Volkswagen Golf, včetně sportovní verze GTI, byl představen již před několika měsíci. Nejostřejší verzi R sice automobilka ukázala pod maskovací fólií, teprve nyní však zveřejnila více snímků a bližší informace.
Během prezentace v Německu například zaznělo, že modernizovaný Golf R (interně označovaný jako generace 8,5) nabídne standardně nejvyšší výkon 245 kW (333 k) a 420 Nm točivého momentu, čímž se vyrovná loni představené speciální edici VW Golf R 20 Years, jak uvádí Car Sales.
Výkon 2,0litrového zážehového čtyřválce pod kapotou tak vzroste o 10 kW a 20 Nm točivého momentu. Hatchback by měl z nuly na 100 km/h zrychlit za 4,6 sekundy, což představuje zlepšení o 0,1 sekundy, zatímco kombi bude potřebovat 4,8 sekundy. Ve vzduchu přitom stále visí informace o vývoji ještě ostřejší verze Clubsport, která čeká na schválení.
Nejvyšší rychlost by měla být standardně omezena na 250 km/h, s paketem Performance by ale měla vzrůst až na 270 km/h, jak uvádí Carscoops.
Automobilka by měla rovněž vylepšit podvozek, který bude standardně ještě nižší a již v základu nabídne adaptivní systém DCC. Vůz by si měl ponechat chytrý systém pohonu všech kol a rozdělování točivého momentu s možností poslat v Drift režimu až 100 % na zadní kola.
Prezentovaný hatchback i kombi zatím zdobí modrá maskovací fólie, která zřejmě ukrývá lehce upravený design nárazníků a nejspíš i přepracovaná přední a zadní světla. Kabina pak nejspíš po vzoru klasického VW Golf nabídne vylepšený infotainment s úhlopříčkou 12,9 palce, 10,2“ digitální přístrojový štít, volitelný head-up systém atd.
Premiéra by podle Car Sales měla proběhnout 26. června, dostupnost ani očekávané ceny zatím neznáme.