Článek
Společnost Stellantis se nedávno pustila do modernizace svých užitkových vozů včetně kompaktní elektrické dodávky Peugeot e-Partner. Nyní francouzská značka představuje i modernizaci její osobní verze e-Rifter, která nabídne výraznější vzhled a lehce vylepšenou techniku zajišťující nově dojezd až 320 kilometrů.
Začněme ale tradičně od exteriéru, který po modernizaci zaujme přídí s novými LED světlomety, jejichž trojice výrazných diod denního svícení na černém pozadí má vytvářet iluzi drápů. Nově pojatá je také přední uzavřená maska chladiče a proměnou prošel i přední nárazník.
Stejně jako před modernizací, i nový e-Rifter sází na styl vozů segmentu SUV, což je patrné na výrazném oplastování prahů i blatníků a vyšší světlé výšce. Exteriér navíc mohou zdobit dva nové odstíny barev – zelená Sirkka Green a modrá Kiama Blue.
Model je stále dostupný ve dvou délkách, tedy 4,4 a 4,7 metru, přičemž obě karosářská provedení nabízejí až tři řady sedadel, posuvné dveře po obou stranách a výklopné zadní dveře včetně samostatně otvíratelného zadního okna.
Kabinu sice automobilka neukázala, měla by však nabídnout novou palubní desku i-Cockpit s 10palcovou obrazovkou infotainmentu a 10palcovou obrazovkou digitálního přístrojového štítu. Volant by měl mít nový design, bude čalouněn kůží a nechybí mu ani vyhřívání, stále však bude mít malé rozměry.
Kabina by měla nabídnout také nové světle šedé čalounění sedadel, bezdrátovou nabíječku telefonů a 3 nabíjecí USB sloty. Řidič se pak může těšit na pomoc 18 asistenčních systémů včetně adaptivního tempomatu či parkovacího asistenta, který pracuje s vylepšenými senzory a kamerou s vysokým rozlišením.
Vůz stojí na platformě EMP2 a pracuje s původní technikou E-Rifteru, což znamená kombinaci elektromotoru o výkonu 100 kW (136 k) s nejvyšším točivým momentem 270 Nm, roztáčejícím přední kola, a baterie s kapacitou 50 kWh. E-Rifter tak stále sprintuje z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a maximální rychlost dosahuje 135 km/h.
Díky vylepšenému systému rekuperativního brzdění a přidání tepelného čerpadla se však podařilo zvýšit efektivitu celého systému, který by měl nově nabídnout dojezd až 320 kilometrů na jedno nabití, zatímco původně model nabízel jen 280 kilometrů.
Vůz je standardně vybaven palubní nabíječkou s výkonem 7,4 kW, volitelně však bude dostupná i nabíječka s výkonem 11 kW, díky níž bude možné vůz nabít z wallboxu za pět hodin. Podporováno je však i rychlonabíjení při výkonu až 100 kW, díky kterému lze baterii nabít z 0 na 80 % za 30 minut.
Automobilka se bohužel zatím nezmiňuje o verzi se spalovacím motorem, která je aktuálně v Česku dostupná pouze ve verzi N1. Zatím však neznáme ani ceny či předpokládaný termín vstupu modernizované verze na český trh.