Hlavní obsah

Modernizovaný Peugeot 508 má české ceny, nabídka je úzká

Nejlevnější variantou modernizovaného Peugeotu 508 je naftový liftback, který začíná na 990 000 korunách. Kombík začíná na 1,025 milionu korun.

Foto: Peugeot

Peugeot 508 po faceliftu

Článek

Nafta nebo hybrid - tak by se ve zkratce dal ohodnotit čerstvě zveřejněný ceník modernizovaného Peugeotu 508. Navzdory tomu, že se při odhalení mluvilo i o zážehové dvanáctistovce, na českém trhu tato motorizace dostupná nebude.

Základem pro liftback i kombi je vznětový motor 1,5 BlueHDi o výkonu 130 koní, který přes osmistupňovou automatickou převodovku pohání přední kola. Tento motor má v liftbacku spotřebovat 5 litrů nafty na 100 km, zvládnout nejvyšší rychlost 208 km/h a na stovku zrychlit za 11,1 sekundy. Kombík, označovaný SW, je o 0,2 l/100 km žíznivější a na stovce je o tři desetinky pomaleji.

Foto: Peugeot

Sportovní verzi Peugeot 508 PSE (na snímku ve variantě SW) zveřejněný ceník neobsahuje.

Komu nafta nevoní, má na výběr ze dvou výkonnostních variant plug-in hybridního pohonného ústrojí. To nabídne 180 nebo 225 koní a opět pohání jen přední kola. Jeho základem je čtyřválec o objemu 1,6 litru, který sám dává 150 nebo 180 koní. Elektromotor je v obou verzích stejný a nabídne 110 koní a 320 N.m.

Peugeot 508 má po faceliftu jiný výraz i nové technologie

AutoMoto

Zrychlení na stovku je v závislosti na karoserii a verzi hybridního ústrojí mezi 7,9 a 8,3 sekundy s tím, že silnější liftback je nejrychlejší a slabší kombík nejpomalejší. Nejvyšší rychlosti jsou na tom podobně s rozmezím 230-250 km/h. Normovaná spotřeba paliva je u obou výkonových verzí hybridu 1,1 l/100 km v liftbacku a 1,2 l/100 km v kombíku.

Kompletní ceník modernizovaného Peugeotu 508
VýbavaMotorizace508 Liftback508 SW
AllureBlueHDi 130 S&S EAT8990 000 Kč1 025 000 Kč
Hybrid 180 e-EAT81 200 000 Kč1 235 000 Kč
Hybrid 225 e-EAT81 250 000 Kč1 285 000 Kč
GTHybrid 225 e-EAT81 320 000 Kč1 360 000 Kč

Základní výbava Allure je sama o sobě hodně bohatá. Kromě armády jízdních asistentů včetně tempomatu, širokoúhlé couvací kamery, hlídání mrtvého úhlu a jízdních pruhů nebo parkovacího asistenta nabídne také světlomety s technologií LED Matrix.

Na palubě je také bezklíčový přístup, automatické dvouzónová klimatizace, bezdrátové zrcadlení smartphonu, online navigace od společnosti TomTom či možnost volby jízdních režimů.

Foto: Peugeot

Peugeot 508 po faceliftu

Druhá a zároveň nejvyšší výbava GT - alespoň v aktuálním ceníku, který neobsahuje sportovní verzi PSE; můžeme jen doufat, že se přidá později - přidává například adaptivní tempomat, modré ambientní osvětlení interiéru, čalounění alcantarou - je možné připlatit za kůži Nappa i v červené barvě - vyhřívané a elektricky nastavitelné sedačky s certifikací AGR či kamery pro 360° rozhled kolem vozu.

Obě výkonové verze plug-in hybridu sdílejí lithium-iontovou baterii o kapacitě 12,4 kWh a mají palubní nabíječku o výkonu 3,7 kW, což naznačuje dobití z nuly na 100 % za necelé tři a půl hodiny. V závislosti na verzi dojedou podle katalogu na jedno nabití od 59 do 66 km.

Test Peugeotu 508 PSE: Hodně koní, málo litrů

Testy

Výběr článků

Načítám