Článek
Nafta nebo hybrid - tak by se ve zkratce dal ohodnotit čerstvě zveřejněný ceník modernizovaného Peugeotu 508. Navzdory tomu, že se při odhalení mluvilo i o zážehové dvanáctistovce, na českém trhu tato motorizace dostupná nebude.
Základem pro liftback i kombi je vznětový motor 1,5 BlueHDi o výkonu 130 koní, který přes osmistupňovou automatickou převodovku pohání přední kola. Tento motor má v liftbacku spotřebovat 5 litrů nafty na 100 km, zvládnout nejvyšší rychlost 208 km/h a na stovku zrychlit za 11,1 sekundy. Kombík, označovaný SW, je o 0,2 l/100 km žíznivější a na stovce je o tři desetinky pomaleji.
Komu nafta nevoní, má na výběr ze dvou výkonnostních variant plug-in hybridního pohonného ústrojí. To nabídne 180 nebo 225 koní a opět pohání jen přední kola. Jeho základem je čtyřválec o objemu 1,6 litru, který sám dává 150 nebo 180 koní. Elektromotor je v obou verzích stejný a nabídne 110 koní a 320 N.m.
Peugeot 508 má po faceliftu jiný výraz i nové technologie
Zrychlení na stovku je v závislosti na karoserii a verzi hybridního ústrojí mezi 7,9 a 8,3 sekundy s tím, že silnější liftback je nejrychlejší a slabší kombík nejpomalejší. Nejvyšší rychlosti jsou na tom podobně s rozmezím 230-250 km/h. Normovaná spotřeba paliva je u obou výkonových verzí hybridu 1,1 l/100 km v liftbacku a 1,2 l/100 km v kombíku.
Kompletní ceník modernizovaného Peugeotu 508 | |||
---|---|---|---|
Výbava | Motorizace | 508 Liftback | 508 SW |
Allure | BlueHDi 130 S&S EAT8 | 990 000 Kč | 1 025 000 Kč |
Hybrid 180 e-EAT8 | 1 200 000 Kč | 1 235 000 Kč | |
Hybrid 225 e-EAT8 | 1 250 000 Kč | 1 285 000 Kč | |
GT | Hybrid 225 e-EAT8 | 1 320 000 Kč | 1 360 000 Kč |
Základní výbava Allure je sama o sobě hodně bohatá. Kromě armády jízdních asistentů včetně tempomatu, širokoúhlé couvací kamery, hlídání mrtvého úhlu a jízdních pruhů nebo parkovacího asistenta nabídne také světlomety s technologií LED Matrix.
Na palubě je také bezklíčový přístup, automatické dvouzónová klimatizace, bezdrátové zrcadlení smartphonu, online navigace od společnosti TomTom či možnost volby jízdních režimů.
Druhá a zároveň nejvyšší výbava GT - alespoň v aktuálním ceníku, který neobsahuje sportovní verzi PSE; můžeme jen doufat, že se přidá později - přidává například adaptivní tempomat, modré ambientní osvětlení interiéru, čalounění alcantarou - je možné připlatit za kůži Nappa i v červené barvě - vyhřívané a elektricky nastavitelné sedačky s certifikací AGR či kamery pro 360° rozhled kolem vozu.
Obě výkonové verze plug-in hybridu sdílejí lithium-iontovou baterii o kapacitě 12,4 kWh a mají palubní nabíječku o výkonu 3,7 kW, což naznačuje dobití z nuly na 100 % za necelé tři a půl hodiny. V závislosti na verzi dojedou podle katalogu na jedno nabití od 59 do 66 km.