Článek
Po čtyřech letech na trhu, během nichž se vyrobilo téměř 700 tisíc kusů, prochází crossover Peugeot 2008 modernizací. Na rozdíl od řady jiných případů obměny vozu uprostřed životního cyklu si tento model zachovává zážehové i vznětové motory.
Zvenčí na faceliftovaném voze nejvíce zaujmou trojice svíticích „drápů“ pod hlavními světlomety v novém designu, které jsou novým světelným podpisem vpředu. Ten bude stejný pro všechny verze; varianta GT ovšem dostane dvě trojice segmentů do hlavních světlometů, které budou dohromady skládat kužel potkávacích světel.
Srovnání dosavadního modelu (vlevo) s modernizovaným:
Podobně se snaží designéři dostat trojice drápů do zadních světel, kde jsou však svíticí linky nově horizontální. Spolu s nápisem „Peugeot“ místo loga mezi lampami to vytváří dojem, že je vůz širší, ovšem není tomu tak – rozměry včetně objemu zavazadelníku zůstaly beze změny.
Peugeot 508 má po faceliftu jiný výraz i nové technologie
V interiéru automobilka šla cestou nových potahů a podobných detailů spíš než nějaké radikální proměny. Přístrojový štít je ve vyšších úrovních displejem, v té nejvyšší dokonce s 3D-efektem, a jeho úhlopříčka je větší.
Největší změnou tak je nová desetipalcová centrální obrazovka, v níž navíc vidíme velmi povedený infotainmentový systém z většího modelu 308, byť bez nastavitelných zkratek iToggles na druhém, menším displeji. Zůstala tu však tlačítka pro rychlejší přístup k nejdůležitějším funkcím a přibyla také možnost hlasového ovládání pomocí příkazu „Ok, Peugeot“.
Za zmínku stojí také nová hlavice řadicí páky manuální převodovky a nový volič automatu, který je místo páky jen přepínačem. A konečně, verze GT dostane také ambientní osvětlení s možností výběru barvy v osmi odstínech.
Nový infotainment znamená také možnost bezdrátového zrcadlení smartphonu, k čemuž se hodí silnější bezdrátová nabíječka. Přibyly také porty USB a parkovací kamery mají nově lepší rozlišení.
Samozřejmostí je i armáda jízdních asistentů a hlídačů, která zahrnuje adaptivní tempomat se schopností zastavení i rozjetí, automatické nouzové brzdění, rozpoznávání dopravních značek včetně „stopek“, sledování mrtvého úhlu, sledování pozornosti řidiče či hlídání jízdy v pruhu.
Pod kapotou zůstávají v nabídce dvě verze zážehového 1,2l tříválce PureTech o výkonu 100 nebo 130 koní s tím, že standardem je šestistupňový manuál a k silnějšímu motoru je k mání i automatický osmikvalt. Fanoušky nafty potěší dieselový čtyřválec o 1,5 litru objemu a 130 koních výkonu, který spolupracuje výhradně s automatickou převodovkou.
Stejně jako před faceliftem bude k mání i elektrická verze e-2008, která je ovšem silnější. Nově nabízí 156 koní výkonu, o dvacet více než dosud, a kapacita baterie vzrostla o 4 kWh na 54. To znamená dojezd podle WLTP až 406 km na jedno nabití, uvádí automobilka.
Od roku 2024 přibude do nabídky mild hybridní pohonné ústrojí, které spojí tříválec PureTech s novou elektrifikovanou převodovkou. Místo osmistupňového automatu dostane šestistupňovou dvouspojkovou převodovku, jejíž součástí bude elektromotor pracující s napětím 48 V. Celkový výkon pohonného ústrojí má být 136 koní.
Podle automobilky tato technologie nabídne vyšší točivý moment při nízkých otáčkách spalovacího motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Také má vůz umět jezdit jen na elektřinu; v městském provozu má zvládnout jezdit bez nastartovaného spalovacího motoru po až 50 % doby jízdy.
Co se týče podvozku, jediná změna je podle automobilky v drobně snížené světlé výšce kvůli zlepšení aerodynamiky. Ceny či datum uvedení do prodeje zatím nejsou na světě.