Hlavní obsah

Modernizovaný Jeep Wrangler se představil na newyorském autosalonu

Jeep Wrangler prošel pro modelový rok 2024 faceliftem, jehož nejdůležitějšími prvky je zlepšení aktivní i pasivní bezpečnosti a nový infotainment. Řada verzí je také schopnější v terénu, v USA je k mání i naviják.

Foto: Jeep

Modernizovaný Jeep Wrangler High Altitude 4×e a Rubicon X 4×e

Článek

Současná generace ikonického wrangleru, označená JL, prošla pro modelový rok 2024 modernizací a automobilka ji představila na právě probíhajícím newyorském autosalonu.

Zvenčí nejsou změny velké; tou nejvýraznější je nová, černá maska, která kromě drobných designových úprav má podle automobilky také zlepšovat přístup vzduchu k chladiči. A místo skoro až historické antény rádia v podobě prutu má nyní vůz anténu integrovanou v čelním skle.

V interiéru je největší změna vidět na první pohled na palubní desce - je to nový 12,3″ displej uprostřed palubní desky. Dostal také novou, pátou generaci infotainmentu Uconnect, která nabízí bezdrátové propojení se smartphonem.

Hybridy a elektromobily do terénu. Jeep ukázal koncepty na Velikonoční safari

AutoMoto

Větší novinkou však je asistent pro jízdu v terénu včetně map. Nese název Trails Offroad a Jeep tvrdí, že je to první zanesení offroadového průvodce do infotainmentu vozu. Nabízí možnost plánovat výlety mimo asfalt včetně detailních map 62 offroadových stezek nesoucích ocenění Jeep Badge of Honor v USA, mezi které patří stezka Rubicon v Kalifornii, Hell's Revenge v Utahu nebo hora Jericho v Novém Hampshiru.

Celkem jsou k mání na tři tisícovky stezek s hodnocením náročnosti, popisem cesty, důležitými překážkami, body zájmu a přesnou navigací. Kromě toho, že v Evropě tento systém asi moc nevyužijete, pokud u nás vůbec bude k mání, má ještě jeden háček - je dostupný za měsíční poplatek.

Kromě toho nový wrangler nabídne lepší jak aktivní, tak i pasivní bezpečnost. Ta první obsahuje vylepšený stabilizační systém a couvací kameru ve standardu pro všechny verze; vyšší výbavy dostanou i upozornění na hrozící nehodu vpředu či adaptivní tempomat. Po stránce pasivní bezpečnosti byl wrangler vylepšen o lepší ochranu při bočním nárazu a ve standardu jsou nově boční airbagy pro přední i zadní místa.

Pod kapotou zůstává stejná nabídka motorů jako dosud, což u nás bude znamenat plug-in hybrid 4×e o kombinovaném výkonu 380 koní a točivém momentu 637 N.m. V USA je kromě toho k mání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o 273 koních a 400 N.m, 3,6l šestiválec Pentastar o 288 koních a 352 N.m a 6,4l osmiválec Hemi, který nabízí 476 koní a 638 N.m.

Z jednotlivých provedení stojí za zmínku zejména verze Rubicon, která si z minulého provedení nechala kromě redukční převodovky také uzávěrky obou nápravových diferenciálů a možnost rozpojení předního stabilizátoru. Dostala však novou zadní nápravu Dana 44 a přímo z továrny bude k mání - přinejmenším v USA - naviják značky Warn s 3,6t kapacitou.

Verze Rubicon X přidává možnost stálého pohonu všech kol i na asfaltu, o dva palce větší terénní pneumatiky či kamerový systém pro snazší jízdu terénem.

Plug-in hybridní ústrojí 4×e bude nově k mání i v levnějším provedení Sport S, zatímco dřívější základní verze Willys 4×e dostane ve standardu stálou čtyřkolku Selec-Trac s redukčním převodem. Pro všechny hybridy bude nově standardem také čtveřice 120V zásuvek třeba pro pohon elektrického ručního nářadí.

Konečně kousek, který v Evropě nedostaneme, tedy krátký třídveřový Willys. Ten oproti minulosti dostal do standardní výbavy uzávěrku zadního diferenciálu, tažné zařízení, ocelové prahy, větší 33″ terénní pneumatiky a zesílenou elektrosoustavu.

Kdy a v jakých cenách se nový wrangler začne nabízet v Evropě, zatím není známo. V souladu s dřívějším vyřazením všech motorizací kromě 4×e z české nabídky nečekejme ani třídveřové provedení, ani ryze spalovací pohonná ústrojí.

Test Jeepu Wrangler 4xe: Plug-in hybrid je nejlepší z evropského vrhu

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám