Článek
Automobilka Ford má na letošní rok v Evropě celkem velké plány. Během následujících měsíců bychom se měli dočkat uvedení mnoha nových modelů na trh (osobních i užitkových, představených v loňském roce), chybět však nebudou ani premiéry. A tou první je odhalení modernizovaného SUV Ford Kuga.
Omlazený Ford Kuga zaujme především přepracovanou přídí s novou maskou chladiče, ve které se vyjímá logo modrého oválu (dříve umístěné mezi maskou a kapotou). Maskou může procházet volitelná osvětlená linka, která spojuje světlomety s novou grafikou. Přepracovaný je také přední nárazník s výraznějšími prolisy.
Světlomety jsou standardně full LED s funkcí automatického přepínání dálkových světel, volitelně jsou dostupné LED adaptivní světlomety Dynamic Pixel, které v závislosti na datech z kamery a navigace upravují světelný kužel pro lepší viditelnost bez oslnění okolí.
Ford Kuga jako nový full-hybrid láká dojezdem až 1000 kilometrů
Vzadu vidíme full LED světlomety s inovovanou grafikou, nový difuzor a lehce přepracované dveře zavazadelníku, ze kterých zmizela původní klika. Automobilka také rozšířila nabídku laků, litých kol a výbav. Nová verze Active X cílí na dobrodruhy a nabízí robustnější vzhled, nepatrně zvýšený podvozek a doplňky pro jízdu mimo silnice.
Výraznější změny se odehrály v kabině, která dostala nový informační a zábavní systém Ford SYNC 4 s úhlopříčkou 13,2 palce a dvakrát vyšším výpočetním výkonem. Nový infotainment nabízí 5G konektivitu, cloudovou navigaci nebo bezdrátové připojení Android Auto a Apple CarPlay. V přístrojovém štítu je standardně 12,3palcový digitální přístrojový štít.
V kabině také výrazně ubylo tlačítek a zmizel i původní panel klimatizace. Její ovládání je integrováno do infotainmentu a mělo by být vždy vidět. Jinak se však kabina zdá být původní. V závislosti na výbavě nabídne AGR sedadla pro zdravá záda a nechybí možnost posouvat zadní lavici o 150 mm, čímž lze zvětšit buď kufr (až 533 litrů), nebo prostor pro nohy osob sedících vzadu (až jeden metr).
Omlazený Ford Kuga ale nabízí i vylepšení technologie, jako je třeba nová generace adaptivního tempomatu s brzděním v zatáčkách a na křižovatkách nebo automatické brzdění při couvání. Navigace umí vybrat trasu s ohledem na rozměry přívěsu a 360stupňová kamera nabídne pohled z ptačí perspektivy.
Populární SUV bude opět dostupné se třemi motorizacemi, základním 1,5litrovým tříválcem EcoBoost (110 kW) s pohonem předních kol a manuální převodovkou, hybridem 2,5 Duratec s pohonem předních (132 kW) i všech (134 kW) kol a 2,5litrovým plug-in hybridem Duratec s pohonem předních kol (178 kW).
Hybridní i plug-in hybridní Ford Kuga přitom používá větší trakční motor a modernizovanou automatickou převodovku, což přináší zlepšení výkonu i tažné síly. Plug-in hybridní kuga, mimochodem nejprodávanější plug-in hybrid v Evropě, tak zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy a na baterii urazí 60 až 69 kilometrů.
Kuga plug-in hybrid a klasický hybrid s pohonem všech kol také nabízejí tažnou kapacitu až 2 100 kilogramů, což představuje nárůst o více než 30 procent a jednu z nejlepších hodnot ve své třídě mezi elektrifikovanými vozy.
Ceny modernizovaného Fordu Kuga začínají od 699 900 Kč za tříválec v nejnižší výbavě Titanium. Hybrid s pohonem předních kol začíná od 801 900 Kč, za 899 900 Kč zákazníci dostanou novou výbavu Active X. Hybrid s pohonem všech kol startuje od ceny 891 900 Kč ve výbavě ST-Line, plug-in hybrid se stejnou výbavou pak zákazníci v Česku pořídí od 991 900 Kč.
Příjem objednávek odstartuje tento měsíc, první vozy pak na český trh dorazí v průběhu letošního dubna. Výroba probíhá ve španělské Valencii.