Článek
Rychlost nabíjení v minusových teplotách je kamenem úrazu nejednoho elektromobilu prostě kvůli tomu, že baterie musí mít určitou teplotu, aby se mohla nabíjet co nejefektivněji a nejrychleji.
Rozšíření schopností rychlého nabíjení v mrazu je podle automobilky Porsche jedním z vylepšení, kterého doznal model Taycan při modernizaci.
Vůz zatím není plně odhalen, takže si automobilka nechala přesná čísla pro sebe. Uvedla však, že v mrazivém počasí trvá nabíjení polovinu času oproti dosavadnímu stavu.
„Významně vylepšený taycan bude mít za sebou testy celkem v 17 zemích světa v teplotách od -41 do +53 °C,“ řekl Florian Stahl, šéf testování vozu. Celkem testovací prototypy najedou 3,6 milionu kilometrů ve sněhu i v pouštích.
Testy zatím nejsou dokončeny, ale hotovo má být již brzy. Automobilka uvádí, že vůz přijde na evropské trhy zjara roku 2024 a Severní Amerika má brzy následovat.