Článek
Čistě elektrický model Porsche Taycan, představený v roce 2019, přijíždí v modernizované verzi se všemi třemi karoseriemi, tedy jako elegantní sedan, dobrodružně laděný crossover Cross Turismo i praktický kombík Sport Turismo. K dispozici jsou celkem čtyři verze pohonného ústrojí a poháněna mohou být pouze zadní, nebo všechna čtyři kola.
Vyšší výkon i dojezd
Každá verze se přitom může pochlubit lepším zrychlením než verze před modernizací. Jako příklad automobilka uvádí základní i vrcholný model. Klasický taycan sedan nyní zrychlí na 100 km/h za 4,8 sekundy, zatímco vrcholný Turbo S za 2,4 sekundy. To znamená zrychlení o 0,6, respektive o 0,4 sekundy.
Toho bylo dosaženo především navýšením výkonu, kdy základní taycan nabízí o 60 kW vyšší výkon, zatímco vrcholný Turbo S si polepšil o 140 kW na 700 kW (952 k). Funkce push-to-pass, dostupná u Sport Chrono paketu, pak dokáže po dobu až 10 sekund zvýšit výkon až o 70 kW.
Vrcholné Porsche Taycan Turbo S se tak stává nejrychlejším a současně nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem v historii značky. Překonává totiž i ikonické Porsche 918 Spyder, které nabízelo 887 koní.
Elektrické Porsche Macan je tu, slibuje dojezd až 613 km
Kromě výkonu se povedlo zvýšit i dojezd, který nyní v závislosti na typu karoserie a pohonu dosahuje až 678 kilometrů, což představuje zlepšení o 35 procent, respektive 175 kilometrů. O 50 kW se také zlepšil nabíjecí výkon, který nyní dosahuje až 320 kW. Výkonem přes 300 kW navíc dokáže nový taycan nabíjet déle než 5 minut.
V závislosti na různých proměnných, jako je teplota okolí či jízdní styl, tak automobilka dokáže zkrátit čas nabíjení z 10 na 80 procent zhruba na polovinu.
Například při teplotě 15 °C se nabíjení z původních 37 minut může zkrátit jen na 18 minut. A to navzdory větší baterii. Kapacita Performance Battery Plus totiž vzrostla z 93 na 105 kWh.
Vylepšená technika
Kromě techniky pohonu prošla vylepšením i technika podvozku. Již ve standardu je každé Porsche Taycan vybaveno vzduchovým podvozkem. Pro vozy s pohonem všech kol je dostupný nový podvozek Porsche Active Ride, který slibuje lepší kompromis mezi komfortem a dynamickým svezením. Systém navíc dokáže potlačit náklony karoserie.
V rámci technických vylepšení došlo k instalaci výkonnějšího elektromotoru na zadní nápravy, který nabízí o 80 kW vyšší výkon u všech modelů.
Technici navíc upravili software, instalovali výkonnější baterie, přidali tepelné čerpadlo nové generace, zlepšili rekuperaci a pohráli si i s rozdělením výkonu mezi přední a zadní nápravou.
Díky tomu se zvýšila i schopnost rekuperovat elektrickou energii o 30 procent, tedy z 290 na 400 kW. Všechny modely jsou navíc vybaveny aerodynamickými koly, obutými do pneumatik s nízkým valivým odporem. Nabídka se navíc rozrostla o nové 21“ disky.
Navzdory snížení hmotnosti o 15 kilogramů slibuje modernizovaný taycan i bohatší standardní výbavu. Ta kromě vzduchového podvozku zahrnuje i ambientní osvětlení, ParkAssist s kamerou, vyhřívaná přední sedadla, tepelné čerpadlo s novým systémem chlazení, bezdrátovou nabíječku, hliníkové kryty prahů a mnoho dalšího.
Drobné designové změny
Kromě vylepšení techniky došlo také na vylepšení designu. Exteriér zaujme například novými předními HD matrix světly s vysokým rozlišením, která mají charakteristický světelný podpis značky Porsche. Vzadu je nové třírozměrné logo automobilky, zasazené do osvětleného pruhu mezi světly.
V kabině došlo k drobnému vylepšení displeje přístrojového štítu, infotainmentu a displeje před řidičem. Systém nabízí optimalizované rozhraní a nové funkce. Na volantu je standardně volič jízdních režimů, modely s paketem Sport Chrono a Performance Battery Plus nabídnou i tlačítko push-to-pass na přepínači jízdních režimů.
Došlo také k lepší integraci systému Apple CarPlay, novinkou je i možnost streamovat video prostřednictvím středového displeje infotainmentu či obrazovky před spolujezdcem.