Článek
Modernizace exteriéru elektrického SUV modelu BMW iX přinesla například přepracovanou masku chladiče, která nově nabízí podsvícený rámeček ledvinek BMW Iconic Glow, nebo nové světlomety s vertikálními prvky pro denní svícení a směrovky.
Nový je také přední a zadní nárazník, přičemž oba mají podtrhnout sportovní a elegantní vzhled. Na přání je pak dostupný i M sportovní paket, který kromě výraznějších prvků přináší i zatmavené přední a zadní světlomety.
Mnohem důležitější jsou ale úpravy techniky, neboť podle automobilky došlo v závislosti na variantě ke zvýšení výkonu až o 25 % a k prodloužení dojezdu až o 40 %. Model iX je navíc prvním elektrickým BMW, které v testovacím cyklu WLTP dosáhlo dojezdu přes 700 km.
BMW se pochlubilo prototypem nového SUV na platformě Neue Klasse
Mezi hlavní technické inovace patří nová technologie měniče pro výkonovou elektroniku, která zlepšuje výkon i efektivitu elektromotorů. Automobilka také upravila ložiska a použila nové pneumatiky, což vedlo ke snížení spotřeby a zvýšení dojezdu.
Vyšší výkon i dojezd
BMW iX je dostupné ve třech konfiguracích, přičemž každá nově nabízí lepší parametry. Základní model BMW iX xDrive45 si polepšil o 60 kW (82 k), díky čemuž nyní nabízí nejvyšší výkon 300 kW (408 k) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy. BMW iX xDrive60 si pak polepšilo o 15 kW (21 k) na 400 kW (544 k) a stovku pokoří za 4,6 sekundy. Oba vozy jedou maximálně 200 km/h.
Vrcholem nabídky je model iX M70 xDrive, který ve sportovním režimu nabízí nejvyšší výkon 485 kW (659 k) a 1100 Nm točivého momentu. Nově si tak vůz polepšil o 30 kW (40 k). Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,4 sekundy a maximální rychlost má omezenou na 250 km/h.
Úpravou prošly i vysokonapěťové baterie, které čerpají z nejnovějšího vývoje páté generace BMW eDrive a kromě vysoké hustoty energie mají i vylepšený systém řízení. V BMW iX xDrive45 tak má posádka k dispozici kapacitu 94,8 kWh, u modelu xDrive60 je to 109,1 kWh a u modelu M70 xDrive pak 108 kWh.
Základní BMW xDrive45 tak nabídne dojezd 490 až 602 kilometrů dle WLTP, zatímco model xDrive60 už se s dojezdem pohybuje v rozmezí 563 až 701 kilometrů. Vrcholný model M70 xDrive pak nabídne dojezd kolem 521 až 600 kilometrů. Dojezd navíc pomáhá zlepšit i vylepšený systém adaptivní rekuperace s nastavitelnou intenzitou a nové (ještě účinnější) tepelné čerpadlo, které je součástí standardní výbavy.
Základní model xDrive45 také nově podporuje nabíjení výkonem až 175 kW, zatímco dvojice větších baterií zvládá nabíjet výkonem až 195 kW. Vůz má také vylepšený systém předehřívání a zdokonalenou regulaci nabíjecího proudu. Střídavým proudem lze nabíjet při výkonu až 22 kW.
Nové naladění podvozku
Podvozek BMW iX byl vylepšen nejen s ohledem na vyšší výkon, ale také na odlišné rozložení hmotnosti plynoucí z vylepšených baterií. Vůz má ložiska s nižším třením i hmotností, upravené uložení zadní nápravy a pneumatiky s nižším valivým odporem. Standardem jsou litá kola o průměru 21 a 22 palců, vrcholný model stojí na 23“ kolech.
Součástí standardní výbavy vozů BMW iX je kromě jiného alarm, uvítací a rozlučková animace, adaptivní LED světlomety, komfortní přístupový systém, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, vyhřívaný volant, Driving Assistant Plus nebo audiosystém Harman Kardon.
Modernizované BMW iX už má i české ceny, které startují na částce 2 147 600 Kč.
Nabídka nového BMW iX | |||
---|---|---|---|
Model | Druh pohonu | Výkon | Cena vč. DPH |
BMW iX xDrive45 | elektrický pohon | 300 kW/408 k | 2 147 600 Kč |
BMW iX xDrive60 | elektrický pohon | 400 kW/544 k | 2 579 200 Kč |
BMW iX M70 xDrive | elektrický pohon | 485 kW/659 k | 3 224 000 Kč |