Článek
Výkon ostrého kompaktu se sice nezměnil, automobilka si ovšem vyhrála s naladěním podvozku a chytrého pohonu všech kol, díky čemuž by měl vůz nabídnout ještě lepší jízdní vlastnosti. Nechybí však ani decentní úpravy exteriéru a interiéru.
Modernizace je patrná už na přídi, která dostala upravenou masku Singleframe s lehce přepracovanými rámečky. Upravené jsou také boční nasávací otvory, splitter pod nárazníkem je výraznější a logo RS3 v masce je posazeno níž.
Proměnou prošly také přední světlomety, které mají díky 24 segmentům standardně světelný podpis připomínající šachovnicovou vlajku. Prostřednictvím infotainmentu však lze nastavit i jiné světelné podpisy.
Audi RS3 je novým kompaktním králem Nürburgringu
Drobnou proměnou prošla také záď, která dostala vertikální dekory ladící s přídí, zvětšený difuzor ve spodní části nárazníku s odrazkou a nové oválné koncovky výfuku. Podběhy standardně vyplňují 19“ matně černá litá kola, dostupné jsou však i další odstíny. Paleta laků se rozrostla o barvy Ascari Blue, Progressive Red a Daytona Grey.
Pod kapotou se nic nezměnilo, Audi RS3 tak stále pohání 2,5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 400 koní s točivým momentem 500 Nm. Vůz tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a uhání až 290 km/h. Důraz byl ovšem kladen na ovladatelnost.
Automobilka vylepšila torque splitter na zadní nápravě, rozdělující výkon mezi kola, vylepšila elektronický stabilizační systém, systém rozdělování točivého momentu a adaptivní tlumiče.
Modernizovaný kompakt by tak měl ještě lépe zvládat průjezdy zatáčkami, ze kterých může řidič dříve akcelerovat. Nedotáčivost by měla být lépe potlačena, zatímco dosažení přetáčivosti by nově mohlo být ještě snazší.
Drobnou proměnou prošla také kabina, která nabízí nové ambientní osvětlení, kontrastní prošívání, čalounění kvalitní kůží Nappa a díky optimalizaci materiálů i specifickou vůni vozů Audi. Důležitou novinkou jsou pak karbonové RS sedačky, které nabídnou náležitou oporu při sportovní jízdě.
Modernizované vozy Audi RS3 Sportback a Sedan se budou vyrábět v továrně v Ingolstadtu. Automobilka začne přijímat objednávky koncem srpna, první vozy by měly k zákazníkům dorazit během října. Cena hatchbacku Sportback začíná v Německu od 66 000 eur (cca 1,6 milionu korun), sedan je nepatrně dražší.