Článek
O přísný vzhled modernizovaného Audi Q2 se starají nové světlomety a ostřeji řezaný přední blatník, a také lehce upravená maska chladiče, která sedí o chloupek níž. Vzadu se také, byť méně, změnila světla a nárazník, jehož plastový spodní kryt se snaží připomínat něco mezi ochranou spodku v terénu a difuzorem.

Modernizované Audi Q2
Přední i zadní světla jsou kompletně LEDková, ovšem za příplatek může vpředu být funkce LED Matrix, která vystíní auto před vámi, ale okolo něj stále svítí dálkovými světly, což v noci extrémně pomáhá bezpečnosti i příjemnosti jízdy. Vzadu můžou zákazníci připlatit za sekvenční rozsvěcení blinkrů.
V kabině toho moc nového není, hledejte změny ve výdeších ventilace a voliči převodovky. Ten však zůstává v podobě dlouhé páky. Stejně tak ovládání infotainmentu má podobu kolečka s tlačítky okolo, nespoléhá jen na dotykový displej, jako např. Audi A3.

Interiér je příjemně starosvětský. Anebo zastaralý - podle toho, jak moc máte rádi moderní auta.
Vůz si zachoval fyzické ovladače klimatizace, což řadu zákazníků jistě potěší. Infotainment však přesto není zastaralý - vestavěná navigace nabízí online dopravní data a systém má možnost propojení se smartphonem.
Dvouzónová klimatizace je za příplatek, stejně jako výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, audiosystém Bang & Olufsen anebo sportovní sedačky. Zavazadelník pojme 405 litrů v základním uspořádání a až 1050 litrů, sklopíte-li zadní sedačky.

Kombinace dotykového displeje a fyzických ovladačů klimatizace na vlastním panelu je dodnes nepřekonaná, co se týče schopností a ergonomie používání.
Při spuštění prodejů na německém trhu bude pod kapotou jeden motor - benzínový čtyřválec o objemu 1,5 litru, výkonu 150 koní a točivém momentu 250 N.m. Jeho spotřeba paliva má dle zastaralé a nepřesné metodiky NEDC být 5,1-5,4 l/100 km i díky tomu, že při nízké zátěži odpojí dva válce a pracuje jen na zbylé dva. Standardem je manuální šestistupňová převodovka, za příplatek je možné mít sedmistupňovou dvouspojku.
Tisková zpráva hovoří o dalších benzínových i dieselových motorech, které mají v nabídce přibýt do konce roku. Další specifika však neuvádí, až na to, že diesely budou mít dva systémy selektivní katalytické redukce pro ještě větší snížení emisí oxidů dusíku.

Za přísnou přídí může pracovat benzínový i dieselový motor.
Konečně, za zmínku stojí i asistenční systémy, k nimž patří adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu, který v kombinaci s rozpoznáváním dopravních značek může automaticky zrychlovat či zpomalovat v závislosti na tom, jaký limit z cedule přečte. Kromě toho jsou samozřejmostí samočinné nouzové brzdění, radary a hlídače provozu všude kolem auta nebo asistent, který za vás zaparkuje.
Modernizovaná Q2 bude v Německu mít základní cenu zhruba 25 tisíc eur (655 tisíc korun). Do prodeje vstoupí se zmíněným 150k čtyřválcem za 27 197 eur (713 tisíc korun), a to již během září.

Dosavadní Audi Q2