Článek
Po středeční upoutávce na nový pick-up Hilux s Fernandem Alonsem za volantem Toyota vůz kompletně odhalila. Máme před sebou modernizaci stávající generace, která se vyrábí od roku 2015 a kterou jsme podrobili důkladnému testu.
Test Toyoty Hilux: Svérázná na asfaltu, schopná mimo něj
Novinka má, jak je u faceliftů běžné, přepracovanou příď a na přání může mít LEDková světla na obou koncích auta. Vzadu zaujme i nápis „Invincible”, tedy „Nepřemožitelný” na zadním čele korby, ten označuje nový nejvyšší stupeň výbavy. Za zmínku stojí, že krycí roleta korby může být i elektrická.
V kabině je nový přístrojový štít a také nová, větší obrazovka infotainmentu. Nový je i systém uvnitř, má mít rychlejší reakce, a hlavně –konečně podporuje Android Auto i Apple CarPlay.
Obměny se dočkala i technika – pod kapotu se nastěhoval nový 2,8l vznětový motor, který nabízí 204 koní a 500 N.m, o 54, resp. 50 více, než dává dosavadní dva-čtyřka. To znamená zlepšení času zrychlení na stovku o 2,8 s na rovných deset sekund.
Podle Toyoty má motor jezdit za 7,8 litru nafty na 100 km. Jak to bude ve skutečnosti, uvidíme, až se s Hiluxem svezeme. Dosavadní motor byl mezi pick-upy zajímavý tím, že dokázal jezdit okolo devíti litrů, i když jste do kombinovaného provozu přidali terén.
Podvozek při modernizaci také prošel úpravou, zavěšení kol bylo pozměněno a tlumiče jsou nově odladěné. Výsledkem by mělo být lepší potlačování rázů na nerovnostech.
Zmíněný stupeň výbavy Invincible, který je i na snímcích, je k mání u varianty Double Cab. Podstatné u něj jsou kromě nápisu na zádi také specifická přední maska, ochranný kryt nárazníku, lemy blatníků a jiná kola. Uvnitř najdeme např. modré ambientní osvětlení.
Nový Hilux zatím není na trhu, měl by se objevit koncem letošního roku. Někdy na podzim by měl být na světě i ceník. Dosavadní model začíná na 847 tisících korun s DPH a v ceně je pohon všech kol, nikoliv jen zadokolka.