Článek
Po středeční upoutávce na nový pick-up Hilux s Fernandem Alonsem za volantem Toyota vůz kompletně odhalila. Máme před sebou modernizaci stávající generace, která se vyrábí od roku 2015 a kterou jsme podrobili důkladnému testu.
Test Toyoty Hilux: Svérázná na asfaltu, schopná mimo něj

Novinka má, jak je u faceliftů běžné, přepracovanou příď a na přání může mít LEDková světla na obou koncích auta. Vzadu zaujme i nápis „Invincible”, tedy „Nepřemožitelný” na zadním čele korby, ten označuje nový nejvyšší stupeň výbavy. Za zmínku stojí, že krycí roleta korby může být i elektrická.

Toyota Hilux 2021
V kabině je nový přístrojový štít a také nová, větší obrazovka infotainmentu. Nový je i systém uvnitř, má mít rychlejší reakce, a hlavně –konečně podporuje Android Auto i Apple CarPlay.

Hilux už umí i Android Auto, ale ovladač rozvodovky zůstává přesně tam, kde má řidič koleno.
Obměny se dočkala i technika – pod kapotu se nastěhoval nový 2,8l vznětový motor, který nabízí 204 koní a 500 N.m, o 54, resp. 50 více, než dává dosavadní dva-čtyřka. To znamená zlepšení času zrychlení na stovku o 2,8 s na rovných deset sekund.
Podle Toyoty má motor jezdit za 7,8 litru nafty na 100 km. Jak to bude ve skutečnosti, uvidíme, až se s Hiluxem svezeme. Dosavadní motor byl mezi pick-upy zajímavý tím, že dokázal jezdit okolo devíti litrů, i když jste do kombinovaného provozu přidali terén.

Korba může mít i elektrickou roletu. Tahle je však manuální.
Podvozek při modernizaci také prošel úpravou, zavěšení kol bylo pozměněno a tlumiče jsou nově odladěné. Výsledkem by mělo být lepší potlačování rázů na nerovnostech.
Zmíněný stupeň výbavy Invincible, který je i na snímcích, je k mání u varianty Double Cab. Podstatné u něj jsou kromě nápisu na zádi také specifická přední maska, ochranný kryt nárazníku, lemy blatníků a jiná kola. Uvnitř najdeme např. modré ambientní osvětlení.

Toyota Hilux 2021
Nový Hilux zatím není na trhu, měl by se objevit koncem letošního roku. Někdy na podzim by měl být na světě i ceník. Dosavadní model začíná na 847 tisících korun s DPH a v ceně je pohon všech kol, nikoliv jen zadokolka.