Hlavní obsah

Modernizovaná Toyota Camry přijíždí s novou tváří a hybridní čtyřkolkou

Toyota v zámoří představila novou generaci populárního sedanu Camry, který patří k nejpopulárnějším vozům svého segmentu na světě. Nejde přitom o zcela nový automobil, ale o hloubkovou modernizaci osmé generace. Základem je opět platforma TNGA-K, vozy sdílejí společné rysy, přesto došlo k mnoha vylepšením.

Modernizovaná Toyota CamryVideo: Toyota

Článek

Kromě výraznějšího designu, modernější výbavy a vylepšeného podvozku nabízí omlazená Toyota Camry už jen hybridní pohonné jednotky, včetně hybridní čtyřkolky. Novinka byla zatím představena pouze v USA.

Toyota Camry zůstává klasickým tříprostorovým sedanem, který zaujme přídí s výraznou mřížkou v nárazníku a relativně úzkými světlomety. Ty však nově získávají nový tvar denního svícení, inspirovaný Toyotou Prius, a standardní LED technologii. Nové jsou i tvary nárazníku a jeho horní i spodní nasávací mřížky. Automobilka také upravila nabídku barev, litých kol a různých dekorů v závislosti na výbavě.

Modernizací prošla i kabina, která má přepracovanou palubní desku i středovou konzolu. V nižších výbavách je vůz osazen 7palcovým digitálním přístrojovým štítem a 8“ infotainmentem, ve vyšších výbavách ale dostává dva 12,3palcové displeje. Volitelně je pak dostupný i 10“ head-up displej.

Toyota představila nový prius, v Evropě bude prodávat jen plug-in hybrid

AutoMoto

Ve standardní výbavě nechybí bezklíčový přístup a startování, dvouzónová klimatizace, bezdrátová nabíječka nebo balíček bezpečnostních systémů, včetně hlídání slepého úhlu či hlídání provozu za vozem.

Kromě toho může vůz nabídnout i audio-systém JBL, palubní wi-fi, digitální klíč v mobilním telefonu atd.

Změny se odehrály také pod kapotou, kde nová generace Toyoty Camry ukrývá už jen hybridní jednotky páté generace. Základem je 2,5litrový hybridní čtyřválec, který ve spolupráci s dvojicí motorů posílá na přední kola 228 koní.

Verze s pohonem všech kol dostává třetí elektromotor, roztáčející zadní kola, a výkon vzrůstá na 235 koní. Vidlicový šestiválec, který byl dříve jako jediný dostupný s pohonem všech kol, z nabídky zřejmě definitivně zmizí.

Automobilka zatím k pohonným jednotkám neprozradila bližší informace, obě jsou ale spojeny s eCVT převodovkou, hybridní systém používá lithium-ion baterii. Navíc mělo dojít k úpravě softwaru, díky které se spalovací motory nebudou dlouho vytáčet, což vedlo k vyšší hlučnosti, pro kterou bývaly hybridy značek Toyota a Lexus kritizovány. Vyšší výbavy navíc dostanou i akustická skla, která pomohou ještě lépe odstínit ruch zvenčí.

Úpravou prošel také podvozek, který by měl v závislosti na výbavě nabídnout lepší chování. Díky novému naladění i novým tlumičům by tak sportovnější výbavy měly nabídnout ještě agilnější chování, více stability a snazší ovladatelnost.

Nová Toyota Camry byla zatím představena pouze v USA, lze však předpokládat, že časem dorazí i na starý kontinent. Zejména hybridní verze s pohonem všech kol by mohla být pro evropské zákazníky zajímavým lákadlem. Zajímavé pak bude rovněž sledovat, kdy a jak se modernizace Toyoty Camry propíše do jejího prémiového sourozence, Lexusu ES.

Po čtrnácti letech se Toyota Camry vrátí do Evropy

AutoMoto

Evropská Toyota Camry má po faceliftu

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám