Článek
Kromě výraznějšího designu, modernější výbavy a vylepšeného podvozku nabízí omlazená Toyota Camry už jen hybridní pohonné jednotky, včetně hybridní čtyřkolky. Novinka byla zatím představena pouze v USA.
Toyota Camry zůstává klasickým tříprostorovým sedanem, který zaujme přídí s výraznou mřížkou v nárazníku a relativně úzkými světlomety. Ty však nově získávají nový tvar denního svícení, inspirovaný Toyotou Prius, a standardní LED technologii. Nové jsou i tvary nárazníku a jeho horní i spodní nasávací mřížky. Automobilka také upravila nabídku barev, litých kol a různých dekorů v závislosti na výbavě.
Modernizací prošla i kabina, která má přepracovanou palubní desku i středovou konzolu. V nižších výbavách je vůz osazen 7palcovým digitálním přístrojovým štítem a 8“ infotainmentem, ve vyšších výbavách ale dostává dva 12,3palcové displeje. Volitelně je pak dostupný i 10“ head-up displej.
Toyota představila nový prius, v Evropě bude prodávat jen plug-in hybrid
Ve standardní výbavě nechybí bezklíčový přístup a startování, dvouzónová klimatizace, bezdrátová nabíječka nebo balíček bezpečnostních systémů, včetně hlídání slepého úhlu či hlídání provozu za vozem.
Kromě toho může vůz nabídnout i audio-systém JBL, palubní wi-fi, digitální klíč v mobilním telefonu atd.
Změny se odehrály také pod kapotou, kde nová generace Toyoty Camry ukrývá už jen hybridní jednotky páté generace. Základem je 2,5litrový hybridní čtyřválec, který ve spolupráci s dvojicí motorů posílá na přední kola 228 koní.
Verze s pohonem všech kol dostává třetí elektromotor, roztáčející zadní kola, a výkon vzrůstá na 235 koní. Vidlicový šestiválec, který byl dříve jako jediný dostupný s pohonem všech kol, z nabídky zřejmě definitivně zmizí.
Automobilka zatím k pohonným jednotkám neprozradila bližší informace, obě jsou ale spojeny s eCVT převodovkou, hybridní systém používá lithium-ion baterii. Navíc mělo dojít k úpravě softwaru, díky které se spalovací motory nebudou dlouho vytáčet, což vedlo k vyšší hlučnosti, pro kterou bývaly hybridy značek Toyota a Lexus kritizovány. Vyšší výbavy navíc dostanou i akustická skla, která pomohou ještě lépe odstínit ruch zvenčí.
Úpravou prošel také podvozek, který by měl v závislosti na výbavě nabídnout lepší chování. Díky novému naladění i novým tlumičům by tak sportovnější výbavy měly nabídnout ještě agilnější chování, více stability a snazší ovladatelnost.
Nová Toyota Camry byla zatím představena pouze v USA, lze však předpokládat, že časem dorazí i na starý kontinent. Zejména hybridní verze s pohonem všech kol by mohla být pro evropské zákazníky zajímavým lákadlem. Zajímavé pak bude rovněž sledovat, kdy a jak se modernizace Toyoty Camry propíše do jejího prémiového sourozence, Lexusu ES.