Článek
Elektromobil Kia EV6 prošel v tomto roce poměrně rozsáhlým faceliftem, který se dotkl exteriéru i techniky. Zatím se ale stále čeká na modernizaci vrcholné verze EV6 GT, která by měla rovněž dorazit ještě letos.
Podle informací webu Carscoops, který se odvolává na zdroj blízký automobilce, by přitom nová verze ostrého elektromobilu měla nabídnout několik triků, které okouká od svého mladšího koncernového sourozence Hyundai Ioniq 5 N.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gT_y/QZEBF/hyundai-ioniq-5-n-hyundai-ioniq-5-n-ioniq-elektromobil-sportovni-auta-hot-hatch.jpeg?fl=cro,0,53,1024,576%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Hyundai Ioniq 5 NVideo: Hyundai
Nemělo by se přitom jednat o úplné přebrání všech schopností tolik vychvalovaného elektrického hot-hatche, neboť cílem automobilky by mělo být zachování odlišného postavení obou modelů. Kia EV6 GT by měla působit jako zástupce třídy GT, zatímco model N by měl stále působit jako zábavnější sportovní stroj.
Podle nejmenovaného zdroje si ale Kia EV6 GT vypůjčí systém řazení N-eShift, který v elektromobilu dokáže věrně simulovat změny převodů. V modelu Ioniq 5 N přitom právě tento režim, který ve skutečnosti nemá větší význam, přináší výrazně větší zážitek z řízení.
Podle spekulací by modernizovaný model EV6 GT mohl nabídnout i nepatrně vyšší výkon, propracovanější umělý zvuk a možná i sofistikovanější systém Drift Optimizer, namísto jednoduchého Drift Mode. Zatím se však jedná pouze o zvěsti.
Kia EV6 má po modernizaci ještě expresivnější design
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QP_BJ/f0MYZ/kia-ev6.webp?fl=cro,0,0,2499,1405%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Za volantem Hyundaie Ioniq 5 N: Elektrický rošťák vyvolal velké nadšení i malé rozpaky
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gT_y/QZEBF/hyundai-ioniq-5-n-hyundai-ioniq-5-n-ioniq-elektromobil-sportovni-auta-hot-hatch.jpeg?fl=cro,0,53,1024,576%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)