Článek
Pamětníci vzpomenou na původní octavii combi z 60. let minulého století, pro současnou Škodovku je ale mnohem důležitější ta moderní. A ta 3. března oslavuje 25. výročí od představení na ženevském autosalonu.
Tehdy už výroba běžela několik měsíců. Začala v září 1997 jako předsériová produkce a tzv. nultá série, v níž vznikly asi dvě stovky vozů. Koncem února začala sériová výroba a ještě v roce 1998 tvořil kombík 15 % prodejů octavie. V roce 2001 to však už bylo 40,5 % a za třináctiletou kariéru octavie combi první generace, později s přídomkem Tour, vzniklo 470 600 kusů.
První kombík měl rozvor náprav stejných 2512 mm, celková délka byla ale o 6 mm větší a vůz byl také o 26 mm vyšší; nabízel střešní ližiny. K mání bylo i provedení s pohonem všech kol, oblíbený Scout s oplastováním a vyšším podvozkem však přišel až v druhé generaci.
Škodou Octavia Scout po krásách Bosny a Hercegoviny
Ta se na trhu objevila v létě 2004 s designem od vlastních, škodováckých návrhářů vedených Thomasem Ingenlathem. Celkem se za devět let výroby prodalo 881 200 tisíc kusů, což představovalo 33 % všech prodejů modelu Octavia.
Třetí generace přišla v roce 2013 a stejně jako ta předchozí i ona postupně nabídla pohon 4×4 a zvýšenou a oplastovanou verzi Scout. Také se v nabídce objevila varianta s pohonem na stlačený zemní plyn. Do roku 2020 vzniklo necelého 1,2 milionu těchto vozů.
Tehdy se začala prodávat octavia ve čtvrté, současné generaci, a to samozřejmě i jako kombík. Čtvrtá generace kromě pohonu na CNG také poprvé přinesla do nabídky mild hybridní pohon ve verzi e-TSI a plug-in hybridní ve verzi iV.