Článek
Bentley Continental GT před dvaceti lety obrodilo tuto tradiční britskou automobilku pod křídly koncernu Volkswagen se zbrusu novým motorem netradiční konfigurace W12. Stalo se velmi úspěšným a automobilka jeho výročí oslavuje speciálním Continentalem GT S.
Tentokrát ovšem nejde o limitovanou edici třeba dvacítky kusů, nýbrž o jeden jediný vůz, který značka představila na autosalonu v Šanghaji. Oděla ho do šedé metalízy Magnetic, přidala červené linky předního lízátka a nástavců prahů i zadního nárazníku a také dvaadvacetipalcová černá kola.
Interiér nese stejnou barevnou kombinaci černé, šedé a červené. Speciálně pro tento vůz vznikla kombinace dvoubarevného obložení s červenou dělicí linkou, kterou do „běžného“ Continentalu GT není možné objednat.
Speciální edice Continentalu GT má závodní ventil v palubní desce. Oslavuje vítězství Bentley v Le Mans
Kromě unikátního continentalu automobilka připomíná historii tohoto modelu také videem, v němž šedý výroční kousek kuriózně nenajdeme. Ukáže se však jak původní, dvacet let starý model, tak několik závodních verzí i současný Continental GT jako kupé i kabrio.
Původní Continental GT byl v době svého příchodu na trh senzací, protože byl prvním autem se čtyřmi plnohodnotnými sedačkami, které zvládlo rychlosti nad 300 km/h. Neměl přímého konkurenta a kromě uvedení motoru W12 byl také prvním bentley s pohonem všech kol.
Automobilka na letošní Festival rychlosti v Goodwoodu, který proběhne v červnu, připravuje také výroční expozici věnovanou svému unikátnímu dvanáctiválci. Již dříve oznámila, že jeho výroba skončí v dubnu příštího roku a značka se bude věnovat jen elektromobilům.