Článek
Škoda Auto tak od listopadu bude v Turecku prodávat všechny modely, řekl Tomáš Kotera z oddělení komunikace produktu. Nejžádanějším vozem tureckých zákazníků je Octavia, které se letos do konce září prodalo více než 2300 kusů. Podíl značky Škoda v Turecku meziročně vzrostl o 0,6 na 1,9 procenta, přestože tamní trh klesl o 8,7 procenta.
"Škoda v příštích letech na celém světě dále posílí. Turecko je významným růstovým trhem, a tím také důležitou součástí naší růstové strategie 2018," řekl předseda představenstva Winfried Vahland. Rapid a Citigo pozici značky podle něj dále upevní.
Nové modely mají k prodejcům dorazit současně s konáním desetidenního autosalonu. Na 890 metrech čtverečních Škoda vystaví také modely Fabia Combi Scout, Fabia RS, Fabia Super 2000, Yeti, Roomster a Superb.
Rapid, jehož prodej v Česku začal 20. října, bude v Turecku k dostání ve čtyřech benzinových a dvou naftových motorizacích. Pro malý městský vůz Citigo se Turecko stane první neevropskou zemí, kde se začne prodávat.
Největší tuzemská automobilka prodala za prvních devět měsíců roku celosvětově 717 200 vozů. To je meziroční nárůst o 7,9 procenta. Do roku 2018 Škoda plánuje vyrábět 1,5 miliónů vozů ročně. Vloni vyrobila zatím rekordních 875 000 aut.