Článek
„Ke značce Ferrari mě přivedl slavný jezdec F1 Niki Lauda. Jako kluk jsem hltal každý jeho závod. Když měl v srpnu 1976 na Nürburgringu těžkou nehodu, přežil ji jen díky mimořádně kvalitní konstrukci svého vozu. Právě to byl důvod, proč jsem chtěl stroje Ferrari poznat lépe,“ řekl Novinkám Paulus, jemuž nikdo z přátel kvůli jeho koníčku neřekne jinak než Ferrarino.
Největší kolekce Ferrari v ČR je z papíru
Z modelů si ve svém dvoupokojovém bytě v Karviné vytvořil minimuzeum, v němž milovníky silných motorů provází zdarma. Ve sbírce má své první ferrari, které slepil z papíru v deseti letech.
Jednodušší modely staví zhruba dva měsíce, složitější pak přes půl roku. Naposledy se takto nadřel s Ferrari 499P.
Aby měl ve sbírce všechny modely značky, musí jich postavit ještě 27. Na léta má tak zajištěnou práci. Navíc budou přibývat i nové modely.
„Kamarádi mi v žertu říkají, že jsem majitelem největší sbírky vozidel Ferrari v Česku. Vůbec mi nevadí, že jsou jen papírové. Mám je rád, jako by byly skutečné,“ dodal Ferrarino.
Svět motorů je drsný a vážné nehody se nevyhýbají ani Paulusovi. Před časem si jedno ze svých vozidel nedopatřením rozšlápl, takže teď má v plánu si za něj co nejdříve pořídit náhradu.
Od Enza až k Schumacherovi
Modely budou od pondělí k vidění v brněnském technickém muzeu na výstavě nazvané Legenda z Maranella, jejíž název odkazuje na italské město, v jehož blízkosti konstruktér Enzo Ferarri před 52 lety otevřel soukromou testovací dráhu vozů Ferrari.
„Na výstavě budou k vidění modely automobilů, ale i letadel a člunů značky Ferrari. Jsou mistrovsky zpracovány do nejmenších detailů. Návštěvníci díky tomu nahlédnou do motorů těchto strojů a prozkoumají i vnitřní vybavení kabin vozů,“ řekl Novinkám odborný garant výstavy Zbyněk Rederer.
V expozici nebude scházet ani model dvouplošníku Spad XIII Francesca Barracy. Právě na jeho letadle se poprvé objevil emblém slavného černého vzpínajícího se koně, jejž následně převzal jako značku na své automobily Enzo Ferrari.
Výstava také ukáže model vozu CMN 15/20, na němž zakladatel slavné automobilky začínal jako závodník v roce 1919. Další zajímavostí jsou modely závodních speciálů Ferrari, které se účastnily nejslavnějšího závodu světa – 24 hodin Le Mans. Nebudou scházet ani modely závodních automobilů, které proslavili legendární jezdci formule 1 Niki Lauda (F 312) či Michael Schumacher (F 310 a F 2000).