Článek
Obdobné evropské akce ve Frankfurtu či Ženevě skomírají, Mnichovský autosalon tak letos přebírá roli hlavní motorshow. Organizátoři jej označují za výstavu mobility, soustředí se tak i na další odvětví městské mobility.
Mezi osobními vozy hrají prim hlavně elektromobily. Mezi nejvýznamnější premiéry patří Renault Scénic E-Tech, dva nové modely od Mini či koncepty předprodukčních vozů od Mercedesu, BMW nebo Volkswagenu.
Elektrické GTI je tu, sportovní verze vznikne z nejlevnějšího volkswagenu
Nový Scénic přijíždí jako ryze elektrický rodinný renault
Na mnichovském autosalonu je hodně znát i přítomnost čínských značek. Přibližně 41 procent vystavovatelů na letošním ročníku má sídlo v Asii a čínských společností je dvojnásobný počet, včetně výrobců elektromobilů BYD a Xpeng a výrobce baterií CATL.
„To, co bylo dříve představením německého automobilového průmyslu, na kterém demonstroval svou mimořádně silnou pozici, je nyní setkáním rovných mezi progresivními hráči z celého světa, především z Číny,“ řekl analytik poradenské společnosti Oliver Wymant Fabian Brandt.
České zastoupení není nijak výrazné. Do Mnichova přijela sice automobilka Škoda Auto, nikoli ale jako oficiální vystavovatel. Zastoupeno Česko není ani mezi stovkou nadějných začínajících společností, takzvaných start-upů. Původně ohlášená česká firma nakonec účast odřekla.
Na otevření veletrhu přijel do Mnichova český ministr dopravy Martin Kupka, jenž se v pondělí zúčastnil mezinárodní konference o syntetických palivech, kterou uspořádal jeho německý kolega Volker Wissing.
Na hladké konání veletrhu v Mnichově dohlíží asi 4500 policistů, a to nejen z Bavorska, ale také z dalších spolkových zemí.
Akce se koná na mnichovském výstavišti. Vstup pro veřejnost je možný od 5. do 10. září, otevírací doba je od 10 do 20 hodin. Denní vstup přijde na 175 eur, 4218 korun, při on-line koupi.