Článek
Žebřinový podvozkový rám, lepší zavěšení nebo silnější motor. To jsou jen některé z novinek, které si japonská automobilka Mitsubishi připravila pro novou šestou generaci pick-upu L200, která se ale v některých zemích prodává také pod názvem Triton.
Na první pohled je jasné, že designéři chtěli, aby novinka působila mohutnějším dojmem než předchozí generace. Přední kapota je proto hranatějších tvarů s poměrně decentní maskou podle současného designového jazyka Mitsubishi Dynamic Shield. Zevnějšek by měl být také odolnější v terénu, má vylepšený odvod vody, nové nášlapy a odolnější kliky dveří.
Základem vozu je nový žebříkový rám, který společně s pevněji konstruovanou kapotou zlepšuje torzní tuhost o závratných 60 procent. Díky vysokopevnostní lehčí oceli ale vůz nepřibral prakticky žádné kilogramy, byť se mezigeneračně zvětšil. Nové je také již zmiňované zavěšení – vpředu lichoběžníkové, vzadu pak nechybí pro off-road typické listové pružiny.
Pod kapotou L200 (tritonu) pak Mitsubishi umístilo nový 2,4litrový přeplňovaný vznětový čtyřválec, který je vybaven funkcí variabilní geometrie lopatek. V základní verzi má motor 150 koňských sil, v silnější pak koní 184 a vrcholná verze poskytne výkon 204 koňských sil a 470 Nm točivého momentu. K dispozici bude také šestistupňová manuální nebo automatická převodovka.
Mitsubishi L200 se bude standardně dodávat s pohonem všech čtyř kol, na výběr ale bude ze dvou variant Easy Select 4WD nebo lepší a propracovanější Super Select 4WD. U druhé jmenované verze bude mít řidič k dispozici centrální diferenciál s omezenou svorností a také čtyři režimy – pohon na zadek 2H, čtyřkolku 4H, jízdu s uzamčeným středovým diferenciálem 4HLc a jízdu s uzamčeným diferenciálem a redukcí 4LLc.
Mimo čtyřkolky si řidič bude také moci vybrat ze sedmi jízdních režimů. Co se dalších vylepšení týče, za zmínku rozhodně stojí i fakt, že má L200 o 45 milimetrů nižší nakládací hranu na korbě s celkovou výškou slušných 820 mm. V kabině pak automobilka přidala pohodlnější sedadla, standardní infotainment Mitsubishi a například i tradiční analogový přístrojový štít.
Pick-up v den oficiální premiéry vstoupil do prodeje na asijském trhu včetně domácího Japonska, kde se neobjevil přes deset let. O tom, zda-li se L200 v nové generaci dočkáme i v Evropě, zatím ovšem nepadla ani zmínka.
Společně se silniční variantou L200/Triton představilo Mitsubishi také závodní verzi Ralliart, se kterou se tovární tým představí mimo jiné na populární akci Asia Cross Country Rally, kde bude obhajovat prvenství předchozí generace vozu z loňského roku. Upravená varianta nese název Triton AXCR.