Článek
Turbínové motory známe už desítky let. Třeba v USA s nimi spekulovaly koncerny General Motors nebo Chrysler už v šedesátých letech minulého století. V roce 2010 vytvořil Jaguar svůj zajímavý model C-X75 se čtyřmi elektromotory a dvojicí turbín, které dobíjely akumulátory vozu. Bohužel se do sériové výroby nikdy nedostal.
Na stejném principu má nyní fungovat SUV značky Mitsubishi s označením MI-TECH PHEV, které se má představit na tokijském autosalonu, začínajícím 24. října. I zde by měly být čtyři elektromotory, které zaručí pořádný odpich a dost síly i v terénu. Primárně budou brát energii z akumulátorů, které dle definice PHEV, tedy plug-in hybridu, půjdou nabíjet ze zásuvky.
Pokud však budou akumulátory vybity, nastoupí turbína, která je díky vysokým otáčkám skvělý generátor proudu. Ovšem, kromě toho, že vůz bude velikosti podobné Mitsubishi Outlander a podle fotografie to bude kabrio, toho zatím víc není známo.
Druhá studie, kterou Mitsubishi poodhalilo, se jmenuje Super Height K-Wagon Concept. Jde o typický japonský kei car, tedy auto do města. Velká krabicovitá karoserie má mít uvnitř opravdu hodně místa. Nikoliv nepodobně včera představenému Nissanu IMk. Také má mít zcela plochou podlahu, takže víc než pravděpodobně půjde o elektromobil.