Hlavní obsah

Mitsubishi Outlander se vrací do Evropy, výhradně jako plug-in hybrid

Evropské zastoupení značky Mitsubishi představilo novou generaci modelu Outlander, která byla upravena přímo pro Evropu. Vůz nabídne novou generaci plug-in hybridního pohonu, schopnější systém pohonu všech kol a ještě hodnotnější i prostornější kabinu.

Nové Mitsubishi OutlanderVideo: Mitsubishi Motors

Článek

Automobilka Mitsubishi se koncem roku 2020 rozhodla poněkud upozadit evropský trh, kterému upřela nové generace modelů L200 a Outlander. Hlavními novinkami se pak v následujících letech staly přeznačkované modely značky Renault, se kterou je japonská automobilka v jedné alianci.

Novou generaci modelu Outlander představila v roce 2021, evropskému trhu ale zůstala zapovězena. Nyní však prošla řadou úprav, které byly specificky uzpůsobeny požadavkům starého kontinentu, a díky kterým se může na evropské trhy vrátit.

Po stránce designu si vlajkové SUV japonské značky uchovalo robustní design a výraznou masku ve stylu Dynamic Shield s motivem X a rozdělenými světlomety. Podběhy vyplňují kola o průměru 18 a 20 palců. V oblasti rozměrů se bavíme o délce 4719 mm, šířce 1862 mm a výšce 1750 mm. Rozvor má hodnotu 2704 mm.

Mitsubishi ASX má po faceliftu novou příď, zůstává převlečeným renaultem

AutoMoto

Pohonné ústrojí je plug-in hybridní, kdy základ tvoří 2,4litrový zážehový čtyřválec o výkonu 100 kW s 203 Nm točivého momentu, který doplňuje dvojice elektromotorů. Přední nabízí výkon 85 kW a 255 Nm, zadní pak 100 kW a 195 Nm. Dostatek energie zajišťuje lithium-ion baterie s kapacitou 22,7 kWh.

Nový outlander tak nabízí kombinovaný výkon až 225 kW (302 koní), díky čemuž slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Čistě na elektřinu slibuje dojezd až 86 kilometrů, nádrž o objemu 53 litrů by navíc měla zajistit celkový dojezd až 844 kilometrů.

Výkon putuje na silnici přes systém pohonu všech kol S-AWC (Super All Wheel Control), který byl vylepšen o zkušenosti značky ze závodů rallye. Systém nabízí sedm jízdních režimů a trakci za všech okolností. Automobilka navíc zvýšila tuhost šasi a vylepšila tlumiče i pružiny, díky čemuž by měl vůz nabízet ještě vyšší komfort i stabilitu.

Kabina nabídne 12,3palcový digitální přístrojový štít a stejně velkou obrazovku infotainmentu s vysokým rozlišením. Samozřejmostí je pak bohatá mobilní konektivita, široká nabídka asistentů nebo hlasové ovládání. Automobilka je také velmi pyšná na svůj audiosystém Yamaha s 12 reproduktory a speciálně vyladěnou akustikou.

Kabina by měla nabídnout více prostoru a komfortu, k čemuž přispívá i vylepšené odhlučnění. Zavazadlový prostor nabídne standardně objem 495 litrů, po sklopení sedadel dělených v poměru 40 : 20 : 40 ale objem vzrůstá až na 1422 litrů.

Výroba nového plug-in hybridního Mitsubishi Outlander pro evropské trhy začne v japonské továrně Okazaki koncem roku 2024. Na evropských trzích tak novinku očekáváme začátkem roku příštího. Na ceny si ještě budeme muset počkat.

Potvrzeno. Automobilky Nissan, Honda a Mitsubishi vytvářejí alianci

AutoMoto

Mitsubishi ukázalo nový crossover Xforce

AutoMoto
Související témata:
Mitsubishi Outlander

Výběr článků

Načítám