Hlavní obsah

Mitsubishi Lancer EVO X: sériový ďábel

A je to tady. Nejdravější, nejďábelštější, nejdynamičtější Lancer opět přichází. A díky prvním fotografiím nám padá kámen ze srdce. Nebude to žádný oplastovaný ošklivý sériák, ale silniční kladivo s designem téměř bezezbytku převzatým z konceptu!

Článek

Popravdě řečeno, kdyby dalo Mitsubishi na design z velkosériového klasického modelu a zapomnělo na Concept X, asi bychom nad značkou udělali křížek a šli bychom se modlit k jiné ikoně. Jenže nyní už je vše jasné. Mitsubishi odhalilo první fotografie standardního EVO X, kde je jasně vidět, že modlit se k desítce můžeme dál.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Takže vůz představený v Detroitu [celá zpráva] byl skutečným sériovým vozem, který půjde do výroby a ještě tento podzim. [celá zpráva]

Nový model bude disponovat novým systémem na řízení trakce S-AWC, poslední generaci AWD systému s redirekcí distribuce točivého momentu (s aktivním diferenciálem ACD) i brzdné síly a spoustou hlídací elektroniky. Ta nebude do vozu ale moc zasahovat, jen pomůže v nejzazších situacích usměrnit vůz do správného směru.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Zatím nejsou známé žádné výkonové parametry motoru. Víme o něm, že bude mít hliníkový blok i hlavu válců, variabilní časování ventilů MIVEC a stejný objem motoru jako dnes - 2,0 l. Vůz bude mít zatím pouze šestistupňovou manuální převodovku, později se objeví snad i dvouspojková, extra rychlá DSG. [celá zpráva]

Anketa

Který vůz je podle vás lepší?
Subaru Impreza WRX STi
27,5 %
Mitsubishi Lancer EVO IX
72,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 4833 čtenářů.
Související témata:

Související články

Test Mitsubishi Lanceru EVO IX: síla v nás

Není to nejsilnější auto, které jsme kdy řídili, není nejrychlejší, nemá největší točivý moment, nevejde se do něj nejvíc lidí a nákladu, není nejkrásnější......

Výběr článků

Načítám