Článek
Automobilka Mitsubishi před několika týdny oznámila, že do Evropy už nebude dovážet své nově vyvíjené modely. Faceliftů se to ale netýká, a tak Eclipse Cross dostal novou tvář a plug-in hybridní pohonné ústrojí.
Test Mitsubishi Eclipse Cross: sebejisté na silnici, schopné i mimo ni
Změny přídě můžeme označit za evoluční, ovšem lampy úplně nahoře jsou podstatně užší, než tomu bylo dosud. Hlavní světlomety se s největší pravděpodobností přesunuly o patro níž, soudě dle ilustrace plug-in hybridní verze v japonské specifikaci.
Vzadu zmizelo dělené okno pátých dveří a to, které zůstalo, má dolní hranu o poznání níž. Zda se výhled zlepšil, či nikoliv, od stolu těžko říci. Dosud to nebylo díky malému okénku pod linkou světel špatné. Se změnou okna jsou samozřejmě zcela nové i lampy.
V kabině je všechno při starém, vyjma displeje, který je vyšší a dostal i dva otočné ovladače. Ostatní ovládací panely, včetně trochu nemotorně umístěných tlačítek stahování oken na řidičových dveřích, zůstávají stejné.
Do nabídky přibude i plug-in hybridní varianta. Ta bude mít stejný systém pohonu, jako již prodávaný Outlander PHEV. Ten má pod kapotou 2,4l atmosférický čtyřválec, který umí pracovat v Ottově i Atkinsonově cyklu. Sám má 135 koní a pomáhá mu 82k elektromotor. Druhý, 95k elektromotor je umístěn u zadní nápravy a právě díky němu má vůz pohon všech kol – nejsou tu klasické hřídele.
Trakční baterie Outlanderu PHEV má kapacitu 13,8 kWh, a i když displej ukazuje, že je vybitá, schovává si 30 % energie, aby vůz mohl jezdit jako čtyřkolka. Ta skvěle funguje v tom, pro co ji drtivá většina českých řidičů vyhledává – jistota rozjezdu ve sněhu či při jinak snížené trakci.
Modernizovaný Eclipse Cross začne být v nabídce na vybraných evropských trzích od jara 2021. Do té doby se jistě dozvíme, jestli mezi těmito trhy bude i Česko a na jakých cenách bude vůz začínat. Dosavadní model stojí od 520 tisíc korun.