Článek
Mitsubishi Colt, které bylo kdysi dostupné nejen jako hatchback, ale dokonce jako kabriolet s pevnou střechou, se vrací. Otevřenou verzi ovšem nečekejme - podobně jako v případě modelu ASX je totiž colt Renaultem Clio s drobně upraveným designem a novými logy.
Změny vzhledu se stejně jako u ASX omezují na příď vozu. Konkrétně je tu nová maska chladiče a upravená grafika vertikálních částí předních světel v rozích vozu. Vzadu vidíme nápis Mitsubishi místo loga; světla tu zůstala stejná.
V interiéru je změn proti cliu ještě méně - v podstatě jde jen o loga a tu a tam pár nápisů. To znamená, že vůz dostane veškeré palubní systémy Renaultu včetně infotainmentu připojeného k internetu a podporujícího Android Auto či Apple CarPlay.
Test nového Mitsubishi ASX: Převlečený renault je pořád dobrý
K mání budou dvě verze centrálního displeje - o úhlopříčce 7,3″ nebo 9″. Mezi prvky výbavy u vyšších provedení také bude bezdrátová nabíječka smartphonů nebo audiosystém Bose se subwooferem. Také displej v místě přístrojového štítu bude mít v závislosti na výbavové verzi různou úhlopříčku - 7″ nebo 10″.
Co se týká elektronické výbavy, bude tu automatické nouzové brzdění, parkovací senzory, hlídání slepého úhlu, adaptivní tempomat s funkcí vedení v jízdním pruhu, monitorování provozu za vozidlem či rozpoznávání dopravních značek.
Stručná technická data | |||
---|---|---|---|
Motorizace | Výkon a točivý moment | Spotřeba | Zrychlení na 100 km/h/nejvyšší rychlost |
1,0 MPI | 49 kW (67 k)/95 N.m | 5,3-5,4 l/100 km | 17,1 s/160 km/h |
1,0 MPI-T | 67 kW (91 k)/160 N.m | 5,2-5,3 l/100 km | 12,2 s/180 km/h |
1,6 HEV | 105 kW (143 k) | 4,2-4,5 l/100 km | 9,3 s/180 km/h |
V útrobách budou pracovat dvě verze řadového zážehového tříválce o objemu jednoho litru, jedna atmosférická, druhá s turbodmychadlem. Vrcholem nabídky bude hybrid, který kombinuje řadový zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru s elektromotorem. Všechny spalovací motory mají nepřímé vstřikování paliva.
Colt se bude vyrábět stejně jako clio v turecké Burse od září letošního roku, takže vstup na trh čekejme někdy na podzim.