Článek
Téma udržitelných materiálů v interiérech zní automobilovým průmyslem čím dál více. Do jisté míry tak dohání módní průmysl, kde už je nějakým rokem skoro až nevhodné použít na módní přehlídce materiál z neobnovitelných zdrojů.
Za určitou módní přehlídku lze považovat i model octavie, kterou automobilka prezentuje jako demonstraci možného, co se nových materiálů v interiérech aut týká.
Volvo přestane používat kůži v interiérech
Podlaha a pravý bok na voze chybí s cílem umožnit designérům a konstruktérům ničím neomezený pohled do interiéru. Tvůrci zde nové materiály zpracovávají a prověřují, zda jsou příjemné na dotyk a mají dobrý tvar.
Obložení dveří a sloupky vozu jsou vyrobeny z tkaniny na bázi traviny ozdobnice, na dveřních panelech a přístrojové desce se používají plátky cukrové řepy.
Právě řepa se podle zástupců automobilky jeví jako mimořádně vhodný materiál. Jejich pomocí například autoři tvoří v interiéru charakteristický design.
Škoda chystá elektrickou ofenzivu, další čtyři elektromobily mají udržet pracovní místa
Automobilka odebírá tento materiál přímo z cukrovaru Dobrovice nedaleko hlavního závodu v Mladé Boleslavi. „Takto je možné se vyhnout dlouhým dodavatelským řetězcům a optimalizovat uhlíkovou stopu,” zní v prohlášení.
„Klademe si mnohem širší cíle, než jsou pouze naše flotilové emise CO2,“ nastiňuje Johannes Neft, člen představenstva za oblast technického vývoje.
„Sázíme tak důsledně i na výzkum a používání ekologicky získávaných materiálů. Například prověřujeme, jak bude v budoucnu možné využívat materiály, jakými jsou třeba kokosová vlákna nebo rýžové slupky,” dodal Neft.