Hlavní obsah

Místo osmiválce dostane nová AC Cobra GT poloviční motor

2:00
2:00

Poslechněte si tento článek

Legendární roadster se proslavil s motory V8, nová verze GT však dostane menší přeplňovaný motor, pravděpodobně čtyřválec, který by mohl pocházet z dílny automobilky Volkswagen.

Foto: AC Cars

AC Cobra GT ve verzi Coupe

Článek

AC Cobra je legendou mezi sportovními vozy, která vznikla spojením lehké a elegantní karoserie britského roadsteru značky AC Cars s výkonnými motory Ford V8. Nestárnoucí ikona, která se (včetně mnoha replik) vyrábí dodnes, ovšem brzy dostane novou pohonnou jednotku.

Značka AC pro Pistonheads potvrdila, že pro nový model Cobra GT, který by měl dorazit v roce 2026 jako Roadster i Coupe, připravuje nový „sportovně zaměřený“ dvoulitrový motor.

Foto: AC Cars

AC Cobra GT Roadster je ikonickým sportovním vozem.

Přesné specifikace zatím neprozradila, pravděpodobně však půjde o přeplňovaný čtyřválec, který bude dostupný ve dvou výkonnostních verzích, přičemž maximální výkon by měl dosahovat bezmála 400 koní, jak uvádí Pistonheads. Motor by měl být dostupný s dvouspojkovou automatickou převodovkou i manuálním řazením.

Automobilka zatím neuvedla, kdo se stane dodavatelem nového motoru, zmínila však, že spolupracuje „s předním světovým výrobcem hybridních a spalovacích pohonů“. Podle spekulací by se přitom mohlo jednat o automobilku Volkswagen a její motor EA888, který používá celá řada ostrých koncernových vozů. Včetně Golfu GTI a R.

Koncernový motor je navíc dostupný jak s automatickou dvouspojkovou převodovkou, tak s manuální převodovkou. Model Cobra GT se čtyřválcem by přitom zákazníky mohl oslovit nižšími provozními náklady, menším zdaněním na vybraných trzích a díky nižší hmotnosti by měl stále nabídnout i zajímavé jízdní vlastnosti.

Novodobá AC Cobra přijíždí jako kupé. Poprvé v historii

AutoMoto

Nová AC Cobra je na světě, pohání ji pětilitrový osmiválec

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám