Hlavní obsah

Místo OPC bude mít Opel Insignia verzi GSi

Nový Opel Insignia představuje nejsilnější variantu, která se však nejmenuje OPC, ale GSi a pod kapotou bude proti minulosti výrazně slabší motor – řadový čtyřválec.

Foto: Opel

Opel Insignia GSi

Článek

Pokud chce Opel překvapit zákazníky, dokáže to. Modelem Insignia překvapil mile úplně všechny, takto dobře přijaté auto už dlouho neměl. Jenže stejně tak je dokáže překvapit i nemile.

Nová verze GSi, která bude mít premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, dostane pod kapotou „pouhý“ přeplňovaný čtyřválec s výkonem 191 kW a s točivým momentem 400 Nm. Jsme zklamáni? Ano. Vždyť klasické OPC minulé generace mělo vidlicový šestiválec o objemu 2,8 litru, výkon 239 kW a 435 Nm. Jak vidíte, jde o dost silný krok vzad.

Alespoň že auto bude mít pohon všech kol. Na ně bude výkon posílat osmistupňová automatická převodovka s možností přímého řazení stupňů. GSi také nabídne přitvrzený podvozek, jeho snížení o 10 mm a silnější brzdy Brembo s kotouči o průměru 345 mm vpředu. Přední třmeny ponesou čtyři pístky.

Foto: Opel

Opel Insignia GSi

Foto: Opel

Opel Insignia GSi

Opel se dušuje, že zákazníci budou nadmíru spokojeni, protože auto bylo pořádně naladěno, a to i v Zeleném pekle Nürburgringu, kde bylo rychlejší než předchozí generace. Jak toho dosáhlo? Pravděpodobně za tím stojí kombinace pohonu všech kol s vektorováním sil a také odlehčení vozu o 160 kg.

I tak asi bude dost zákazníků zklamáno. Ale neklesejme na mysli. V USA i Austrálii se Opel Insignia (Holden Commodore a Buick Regal) bude prodávat se šestiválcem s výkonem 230 kW. A aby Opel zařízl v Evropě OPC, to se nám nechce věřit.

Související témata:

Výběr článků

Načítám