Článek
Pokud chce Opel překvapit zákazníky, dokáže to. Modelem Insignia překvapil mile úplně všechny, takto dobře přijaté auto už dlouho neměl. Jenže stejně tak je dokáže překvapit i nemile.
Nová verze GSi, která bude mít premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, dostane pod kapotou „pouhý“ přeplňovaný čtyřválec s výkonem 191 kW a s točivým momentem 400 Nm. Jsme zklamáni? Ano. Vždyť klasické OPC minulé generace mělo vidlicový šestiválec o objemu 2,8 litru, výkon 239 kW a 435 Nm. Jak vidíte, jde o dost silný krok vzad.
Alespoň že auto bude mít pohon všech kol. Na ně bude výkon posílat osmistupňová automatická převodovka s možností přímého řazení stupňů. GSi také nabídne přitvrzený podvozek, jeho snížení o 10 mm a silnější brzdy Brembo s kotouči o průměru 345 mm vpředu. Přední třmeny ponesou čtyři pístky.
Opel se dušuje, že zákazníci budou nadmíru spokojeni, protože auto bylo pořádně naladěno, a to i v Zeleném pekle Nürburgringu, kde bylo rychlejší než předchozí generace. Jak toho dosáhlo? Pravděpodobně za tím stojí kombinace pohonu všech kol s vektorováním sil a také odlehčení vozu o 160 kg.
I tak asi bude dost zákazníků zklamáno. Ale neklesejme na mysli. V USA i Austrálii se Opel Insignia (Holden Commodore a Buick Regal) bude prodávat se šestiválcem s výkonem 230 kW. A aby Opel zařízl v Evropě OPC, to se nám nechce věřit.