Hlavní obsah

Místo lehkých sporťáků elektrické SUV. Lotus Eletre oficiálně představen

Automobilka Lotus představila elektrické SUV Eletre. Vykročila tak zcela novým směrem.

Foto: Lotus

Lotus Eletre

Článek

Britský Lotus, proslavený lehkonohými puristickými sporťáky a hláškou zakladatele Colina Chapmana „zjednoduš a přidej lehkost”, ukazuje velké SUV na elektřinu.

Je prvním z řady elektromobilů určených pro každodenní jízdu. Takový směr naordinoval Lotusu současný vlastník, čínské Geely.

Eletre jezdí na samostatné elektrické platformě Lotusu. Společnost uvádí, že různé verze mají výkon začínající na 447 kilowattech, 600 koních, s motorem na obou nápravách. Zrychlení na 100 kilometrů za hodinu trvá méně než 3 sekundy a maximální rychlost je 260 km/h. Hmotnost SUV zatím automobilka nezveřejňuje.

Lotus vstupuje do elektrické éry s novou platformou. Chce se držet své filosofie

AutoMoto

Automobilka ale uvádí, že kapacita baterie je přes 100 kilowatthodin, což umožňuje odhadovaný dojezd dle přísnějšího protokolu WLTP kolem 600 kilometrů. Eletre se nabíjí výkonem až 350 kilowattů, což umožňuje dosáhnout 400 kilometrů dojezdu za 20 minut.

SUV jezdí na vzduchovém odpružení s aktivním nastavením světlé výšky. Nechybí ani řízení zadní nápravy a aktivní stabilizátory.

Vpředu Eletre přebírá obecné designové prvky ze sportovních vozů značky. V souladu se současným trendem má dělené světlomety. Mřížka chladiče má aktivní aerodynamiku pomocí propojovacích trojúhelníkových dílů, které se otevřou, když motory, baterie a brzdy vyžadují chlazení.

Emira je tu jako poslední lotus se spalovacím motorem

AutoMoto

Novinka má pro podporu asistenčních systémů čtyři lidarové senzory. Na střeše jsou dva – jeden nad čelním sklem a jeden nad zadním sklem. Navíc na každé straně karoserie je zařízení blízko předního blatníku. V zemích, kde je to povoleno, vozidlo používá jako boční zrcátka kamery.

Lotus tvrdí, že je vůz schopen plně autonomní jízdy a podporuje bezdrátové aktualizace pro budoucí vylepšení systému.

Poslední Lotus Elise dostala žena, po které se vůz jmenuje

AutoMoto

Interiér je spíše než tradiční přístrojovou deskou tvořen tenkým páskem, který je před řidičem vysoký méně než 30 milimetrů. Na straně spolujezdce je odpovídající část, která zobrazuje různé informace, jako je výběr hudby nebo okolní zajímavá místa. Uprostřed se nachází 15,1palcová obrazovka orientovaná na šířku. Standardní funkcí je také head-up displej s rozšířenou realitou.

Lotus bude novinku stavět v nové továrně v čínském Wu-chanu. Dodávky začnou v roce 2023. První z nich budou směřovat do Číny a Evropy za dosud nezveřejněnou cenu.

Výběr článků

Načítám