Článek
S příchodem největšího elektrického SUV od Volkswagenu půjde pravděpodobně i o počátek nové éry sportovně laděných vozů z Wolfsburgu, využijí nového názvu GTX. Ten by měl označovat nejsilnější a vrcholové elektrické modely německé značky, podobně jako činilo označení GTI benzinové modely, GTD dieselové a GTE hybridní.
Elektrický Volkswagen ID.4 se zúčastní dálkové rally, poveze si generátor
Volkswagen ID.4 GTX se v exteriéru prezentuje spíše kosmetickými změnami na náraznících. Nejpatrnější jsou obří dvacetipalcová kola Ystad, která jsou exkluzivně navržena pro nejvyšší specifikaci, za příplatek však může mít zákazník ještě o palec větší. Samozřejmostí jsou přední LED Matrix světlomety.
V interiéru je možné zvolit sportovní elektrická sedadla s certifikací AGR, která ovšem ve standardní výbavě nečekaně chybí. Standardem je naopak sportovní multifunkční volant, 10palcová obrazovka infotainmentu nebo ambientní osvětlení.
První jízda s Volkswagenem ID.4: Rodinný parťák do zásuvky
Vůbec poprvé se v modelu ID objevují standardně dva elektromotory, každý na jedné nápravě, které autu propůjčují systémový výkon 299 koňských sil a pohon na všechna čtyři kola. Z 0 na 100 km/h auto akceleruje za 6,2 sekundy a maximálně jede i 180 km/h. Díky 77kWh bateriím pak GTX ujede na jedno nabití až 480 kilometrů dle metodiky WLTP.
Na nabíjení se nic nemění, automobilka slibuje možnost použití střídavého proudu s výkonem až 11 kW, u stejnosměrného proudu až 125 kW. Díky tomu vozu přibude dalších 300 kilometrů dojezdu za přibližně půl hodiny.
Vůz lze mimo jiné pořídit i s paketem Sport, který auto sníží o 15 milimetrů nebo přidá elektronicky řízený diferenciál XDS. Pro tuto výbavu jsou pak k dispozici i adaptivní tlumiče.
Ceny pro český trh zatím nejsou stanoveny, ovšem běžná verze Volkswagenu ID.4 se u nás prodává od 991 900 korun. V Německu je cena modelu GTX stanovena na přibližně 1,3 milionu korun, tedy 50 415 eur. Derivátem modelu ID.4 GTX bude Škoda Enyaq iV RS, který nabídne podobné parametry.