Článek
Facelift BMW X3 není nijak výrazný. Poznáte jej podle nového dvojbarevného nárazníku se "žraločími zuby", vystouplých prahů či v zadních svítilnách pracujících LED diod. Standardně je vůz postavený na nových sedmnáctipalcových kolech, s nejvýkonnějším motorem pak na osmnáctkách a na přání i s devatenáctipalcovými ráfky. V interiéru se změnily jen některé detaily, jako je instalace více míst s dekorem hliníku či dřeva.
Dvě turba extra
Již v BMW 535d pracuje jeden z nejmodernějších a technicky nejvyspělejších motorů dneška - řadový šestiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Jenže to není klasický systém - turbíny totiž nemají stejný průměr a každá se stará o jiný rozsah otáček. Díky tomu se výkon dokázal zvednout do výšin jinak nedostupných a především zátah je citelný pěkně odspodu.
V sedanu či kombi je výkon 200 kW/560 N.m. V X3 je tento agregát označen jako 3.0sd, což jasně ukazuje na další vylepšenou verzi. Změnou několika prvků, jako je časování ventilů a elektronická regulace turbodmychadel bylo přidáno dalších 10 kW a 20 N.m. To je už slušná porce, takže se není co divit maximální rychlosti 240 km/h a zrychlení na stovku za 6,6 s.
Z dalších dieselů jmenujem známé 2.0d/110 kW a 3.0d/160 kW. Zážehové agregáty budou tři: 2,0 l/110 kW, 2,5 l/160 kW a 3,0 l/200 kW.
Další inovace
Modernizace se dotkla také elektroniky. Systém DSC dostane funkci předmačkávání třecích segmentů na kotouče pro odstranění vody z mezery, kontrolu sjezdů z kopce HDC a několik dalších vylepšení. Nový turbodiesel pak bude mít automatickou pětistupňovou převodovku s notnou úpravou časů řazení a plynulosti chodu.