Hlavní obsah

Ministerstvo dopravy chce nouzové volání eCall dříve, než vyžaduje EU

Ministerstvo dopravy je pro dřívější zavedení nouzového systému pro automobily eCall, než je Evropskou unií schválený termín v říjnu 2017, uvedl náměstek ministra dopravy Karel Dobeš. O dřívější spuštění usiluje také Hasičský záchranný sbor, který tísňové volání v Česku spravuje.

Článek

eCall je systém, který prostřednictvím družicového určení polohy automaticky upozorňuje na dopravní nehody. Evropská komise rozhodla o nejpozdějším zavedení tohoto systému využívajícího palubních jednotek a tísňového volání 112 v říjnu roku 2017, původně mělo jít o rok 2015. „Česká republika je názoru, že by měl být systém zaveden co nejdříve,“ řekl Dobeš.

Náměstek je přesvědčen, že zavedením nouzového systému začnou vznikat nové aplikace, které budou právě této služby využívat, podobně jako u satelitních navigací. „V současné době se diskutuje o pilotním mezinárodním projektu, který by eCall využil při silniční přepravě nebezpečných nákladů,“ dodal náměstek.

Foto: Právo

Systém eCall

Větší rychlost, lepší koordinace při záchraně

„Vedle rychlosti a přesnosti oceňujeme, že jsme již při jízdě k dopravní nehodě schopni poučit posádku hasičského vozu o způsobu vyproštění z havarovaného vozidla. Podle typu vozidla, podle určení VIN kódu víme, zda tam jsou airbagy, kolik má energetických zdrojů, kde jsou palivové nádrže,“ řekl Luděk Prudil z Hasičského záchranného sboru. O zahájení instalace palubních jednotek do automobilů chce s tuzemskými výrobci jednat i ministerstvo dopravy.

Dalším důležitým úkolem je podle ÚAMK seznámit veřejnost s hlavním posláním systému eCall. „Není to dohled velkého bratra. Je to systém, který pomáhá zachraňovat životy,“ uvedl prezident ÚAMK Oldřich Vaníček.

Související témata:

Výběr článků

Načítám