Hlavní obsah

Minibus I.D. Buzz bude prvním autonomním volkswagenem

Volkswagen chce vykročit do dalších stupňů autonomního řízení nejprve se svou užitkovou divizí. V roce 2025 by měla být připravena sériová verze minibusu I.D. Buzz, která zvládne autonomně i složitější dopravní situace.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagenu I.D. Buzz

Článek

Pokrok v automobilovém průmyslu s sebou často nesou spíše klasické osobní vozy, ovšem u autonomního řízení mohou hrát prim i užitkové elektrické modely. Díky specifickému užívání převážně ve městech či početným flotilám takových vozů, které jezdí podobné trasy.

„Po schválení našeho programu vývoje dozorčí radou se nyní zaměříme na budoucnost mobility. Autonomní, elektrická jízda bude významným přínosem pro mobilitu a bezpečnost silničního provozu ve městech. Je logické, že tyto systémy naleznou své první uplatnění v našich vozidlech,“ vysvětlil Carsten Intra, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy po zasedání dozorčí rady koncernu.

Pick-up, dodávky a elektromobil. Ford odhalil společné plány s Volkswagenem

AutoMoto

Partnerem pro tento projekt je Ford, se kterým se do jisté míry páruje elektrická, užitková a právě autonomní budoucnost Volkswagenu. Obě automobilky se pro vývoj autonomního řízení spojily se společností Argo AI.

Kromě první investice ve výši jedné miliardy amerických dolarů, 21 miliard korun, začlenil Volkswagen do Argo AI také svou dceřinou společnost AID (Autonomous Intelligent Driving).

Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla

AutoMoto

Řeč je o druhém nejvyšším autonomním stupni 4. Elektromobil I.D. Buzz by mohl dorazit ještě dříve coby elektrický ekvivalent modelu Multivan a duchovní nástupce legendárního Volkswagenu Bus, respektive T1. Vycházet bude ze stejnojmenného konceptu.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám