Článek
Projekt zvaný Mini Recharged má sídlo v anglickém Oxfordu, specializovaný tým pracuje pod záštitou automobilky, která dnes patří pod křídla BMW.
Ještě před touto érou tu nicméně bylo původní mini, které se pod různými názvy nabízelo od roku 1959 až do přelomu tisíciletí. Jeho malé čtyřválce o objemu kolem jednoho litru lze nyní oficiálně nahradit elektromotorem.
Test Mini SE: Elektromobil, který vás bude bavit
Podle automobilky jsou v rámci přestavby provedeny pouze vratné změny, kdykoli tak bez velkých úprav lze udělat z mini zase vůz se spalovacím motorem. Během přestavby je původní motor každého vozidla i označen a uložen, tak aby mohl být v případě budoucí přestavby opětovně použit. Díky tomu má jít o „pečlivé zacházení s historickým dědictvím“.
„To, co projektový tým vyvíjí, zachovává charakter klasického mini a umožňuje jeho fanouškům užívat si plně elektrickou jízdu. S Mini Recharged propojujeme minulost s budoucností,“ říká Bernd Körber, šéf značky Mini.
Pohon zajišťuje zcela současný elektromotor generující trvalý výkon až 90 kW, s nímž je elektrifikované klasické mini schopné zrychlit z nuly na 100 km/h za přibližně devět sekund.
Test Mini Countryman s obytnou vestavbou: Hipster na čundru
Energii dodává vysokonapěťová baterie, kterou lze nabíjet výkonem až 6,6 kW a umožňuje předpokládaný dojezd přibližně 160 kilometrů. Každé elektrifikované klasické Mini navíc dostane charakteristický centrální přístrojový panel, známý již z dob klasického vozu, který nyní zobrazuje teplotu pohonu, zvolený směr jízdy, dojezd a rychlost.
Cenu přestavby automobilka zatím neuvedla, celý proces ale má být vysoce individualizovaný.