Článek
Automobilka Mini si pro pařížský autosalon připravila několik novinek - například rallyeový speciál Countryman WRC [celá zpráva]. Ekologie však je to poslední, na co se při vývoji závodních aut myslí. Závodní vůz pomůže firmě s image výrobce sportovních aut, nicméně dnes je třeba hrát i ekologickou notu, což si Mini uvědomuje.
A proto přichází se Scooterem E. Jde o první koncept v jedné stopě, který Mini ve své padesátileté historii představuje. Vybralo si k tomu desetileté výročí od obnovení značky a tvrdí, že tímto začíná nová éra automobilky. To by se dalo vykládat jako poměrně jasné potvrzení sériové výroby, nic takového ovšem nikdo v Paříži neřekl. Naopak, všichni tu důsledně používali označení „koncept", dokonce ani o technických údajích jako je dojezd, váha nebo výkon se z firemních materiálů nic nedozvíte.
Jediné, co víme, je to, že elektromotor je v náboji 11palcového zadního kola, baterie používají technologii Li-Ion a že zapalování je ovládáno mobilním telefonem - resp. smartphonem, který vsadíte do přístrojové desky. Displej tak nahrazuje přístroje a zároveň slouží jako MP3 přehrávač, navigace (Google Maps) a případně také jako telefon. Přes bluetooth totiž může být spojený s helmou z Mini Collection, v níž jsou sluchátka a mikrofon.
Prvkem převzatým ze světa aut, konkrétně z poslední novinky značky Mini, modelu Countryman, je systém kolejniček pro uchycení různých drobností, kterému říkají Center Rail. Také zadní svítilny vycházejí z tvarů použitých u dvoustopých Mini.
Dodejme, že s elektrickým skútrem koketuje také Smart (vlastněný automobilkou Mercedes-Benz). Do prodeje tento typ motorek chystají i tradiční výrobci jako Yamaha nebo Honda. Model EV-neo firmy Honda má být v Japonsku v prodeji do konce tohoto roku. Jde o ekvivalent motorky 50ccm s maximálkou kolem 50km/h a dojezdem pouhých 30 km na jedno nabití. Cena není známa.