Článek
Oba hatchbacky značky Mini a také verze kabrio prošly modernizací, už druhou v rámci čtvrté moderní generace tohoto stylového hatchbacku. Nejvýraznější změnou je nová přední maska a nárazník, ale novinek je víc.
V přední masce zmizely chromované linky, které ji vázaly na starší verze. Místo toho vidíme panel v barvě karoserie, který nese registrační značku. Nové jsou také úzké otvory pro vstup vzduchu po stranách a fotografie žádné verze neukazují přední mlhová světla.
Hlavní světlomety jsou ale nové, stejně jako tvar plastových oblouků u podběhů kol, a jednou z možností individualizace je také střecha s přechody mezi třemi barvami. Nejlépe to ukazuje fotografie elektrické verze Cooper S E s šéfdesignérem Oliverem Heilmerem.
Nových je také několik barev a designů kol a vzadu vidíme nový nárazník, který má, podobně jako ten přední, panel v barvě karoserie. Světla, která jsou půlkami britské vlajky a v realitě působí, jako by auto švidralo, zůstala.
V kabině je změn o něco méně - nové výdechy ventilace, obložení palubní desky a čalounění. Upraven byl také volant, který může být na přání vyhřívaný, a LEDkový kruh kolem centrálního displeje. Nabídka motorů vypadá nezměněna.
Motory a parametry třídveřového (pětidveřového) Mini | ||||
---|---|---|---|---|
Výkon | Zrychlení na 100 km/h | Nejvyšší rychlost | Spotřeba dle WLTP | |
One First | 55 kW/75 k | 13,4 (13,9) s | 173 (172) km/h | 5,4-5,8 (5,4-5,9) l/100 km |
One | 75 kW/102 k | 10,3 (10,6) s | 193 (192) km/h | 5,4-6,1 (5,5-6,2) l/100 km |
Cooper | 100 kW/136 k | 8,1-8,2 (8,3-8,4) s | 210 (207) km/h | 5,5-6,1 (5,5-6,2) l/100 km |
Cooper S | 131 kW/178 k | 6,6-6,7 (6,7-6,8) s | 235 (235) km/h | 5,8-6,7 (5,9-6,8) l/100 km |
Motory a parametry Mini Cabrio | ||||
---|---|---|---|---|
Výkon | Zrychlení na 100 km/h | Nejvyšší rychlost | Spotřeba dle WLTP | |
One | 75 kW/102 k | 11 s | 190 km/h | 5,8-6,3 l/100 km |
Cooper | 100 kW/136 k | 8,7-8,8 s | 205-206 km/h | 6,4-6,9 l/100 km |
Cooper S | 131 kW/178 k | 6,9-7,1 s | 230 km/h | 6,2-6,9 l/100 km |
Další varianty modernizovaného Mini | ||||
---|---|---|---|---|
Výkon | Zrychlení na 100 km/h | Nejvyšší rychlost | Spotřeba dle WLTP | |
Cooper SE* | 135 kW/184 k | 7,3 s | 150 km/h | 15,2-17,6 kWh/100 km |
John Cooper Works | 170 kW/231 k | 6,1-6,3 s | 246 km/h | 6,6-7,1 l/100 km |
John Cooper Works Cabrio | 170 kW/231 k | 6,5-6,6 s | 241-242 km/h | 6,9-7,4 l/100 km |
* - elektromobil, dojezd na jedno nabití 203-234 km |
Jedno z největších prvenství je adaptivní podvozek, který je podle tiskové zprávy orientován na dynamickou jízdu. Má upravovat charakteristiku odpružení v reálném čase; reakční doba je 50-100 milisekund. Samozřejmě je možné nastavit odpružení i manuálně.
Pro Mini Cooper SE je standardem také elektrická parkovací brzda; u ostatních verzí kromě One First je k mání za příplatek spolu se samočinnou převodovkou a v případě, že zvolíte nejméně 17” kola.
Samozřejmostí je armáda jízdních asistentů včetně např. hlídače vyjetí z jízdního pruhu a adaptivní tempomat, který ve vozech se samočinnou převodovkou zvládá i zastavit za autem vpředu a pak se rozjet. Ten je ale možné zapnout jen do rychlosti 140 km/h.
Novinkou je také mobilní aplikace, která řidiči umožní do jisté míry s autem komunikovat na dálku, např. zobrazit stav nádrže či baterie anebo objednat servis, či vozidlo lokalizovat, na dálku zamknout anebo do navigace odesílat cíle. V případě elektroverze Cooper SE také lze mobilem upravovat plán nabíjení.
Test Mini SE: Elektromobil, který vás bude bavit
Známé jsou už i základní ceny novinky. Třídveřová varianta začíná na 505 700 korunách, pětidveřová je o něco dražší s cenou 527 800 korun a za Cabrio dáte nejméně 622 700 korun, ovšem v této částce je, jak vyplývá ze specifikací, i silnější motor.