Článek
Před pár týdny se o tom hovořilo, nyní máme potvrzení par excellence –britská značka Mini vyvíjí ostrý hatchback s elektropohonem, a to rovnou s označením John Cooper Works.
Automobilka ukázala vůz videem a fotografiemi, ovšem stále v maskovací fólii. Ta se od běžných fólií s abstraktními tvary dost liší – a zároveň naznačuje, kam má novinka směřovat. Jsou na ní totiž vyobrazené siluety závodních okruhů celého světa.

Na maskovací fólii vidíme světové závodní tratě, včetně Nürburgringu ve verzi Severní smyčky kombinované s okruhem Velké ceny, Spa-Francorchamps nebo okruhu de la Sarthe v Le Mans.
Detaily o technice automobilka nezveřejnila, uvedla ale, že vůz není náhradou za benzínové Mini John Cooper Works. Budoucí benzínové vozy JCW budou podle ní stále mít důležitou roli.

Maskovaný prototyp elektrického Mini John Cooper Works
Mini není první, které chce přijít na trh s elektrickým ostrým hatchbackem. Renault v roce 2017 ukázal koncept Zoe E-Sport, který se dokonce zbavil i zadních sedaček, ovšem od té doby nemáme zprávy o jeho posunu blíže sériové výrobě. Je tedy možné, že elektrické JCW bude prvním produkčním elektrickým ostrým hatchbackem na elektřinu.

Maskovaný prototyp elektrického Mini John Cooper Works
Dá se předpokládat, že technicky bude tento vůz vycházet z běžného elektrického Mini SE. To nabízí 184 koní a 270 N.m díky pohonnému ústrojí z BMW i3 – a už to je, v duchu celé nabídky značky Mini, řidičsky zajímavým vozem.
Kam se posune ostrá verze, je zatím otázkou. Doufejme ale, že posun nastane i v baterii – 32,6 kWh v Mini SE stačí na nějakých 160–180 kilometrů běžné jízdy, což není zrovna hodně.