Hlavní obsah

Mini poodhaluje ostrý hatchback na elektřinu, míří do nejvyšších pater

Novinky, Marek Bednář

Elektrické Mini John Cooper Works se ukázalo v maskovací fólii, která místo abstraktních tvarů vyobrazuje siluety závodních okruhů. O technice zatím není nic známo, ale podle automobilky nebude elektro-JCW náhradou za to benzínové.

Maskovaný prototyp elektrického Mini John Cooper Works na Severní smyčce NürburgringuVideo: Mini

Článek

Před pár týdny se o tom hovořilo, nyní máme potvrzení par excellence –britská značka Mini vyvíjí ostrý hatchback s elektropohonem, a to rovnou s označením John Cooper Works.

Automobilka ukázala vůz videem a fotografiemi, ovšem stále v maskovací fólii. Ta se od běžných fólií s abstraktními tvary dost liší – a zároveň naznačuje, kam má novinka směřovat. Jsou na ní totiž vyobrazené siluety závodních okruhů celého světa.

Foto: Mini

Na maskovací fólii vidíme světové závodní tratě, včetně Nürburgringu ve verzi Severní smyčky kombinované s okruhem Velké ceny, Spa-Francorchamps nebo okruhu de la Sarthe v Le Mans.

Detaily o technice automobilka nezveřejnila, uvedla ale, že vůz není náhradou za benzínové Mini John Cooper Works. Budoucí benzínové vozy JCW budou podle ní stále mít důležitou roli.

Foto: Mini

Maskovaný prototyp elektrického Mini John Cooper Works

Mini není první, které chce přijít na trh s elektrickým ostrým hatchbackem. Renault v roce 2017 ukázal koncept Zoe E-Sport, který se dokonce zbavil i zadních sedaček, ovšem od té doby nemáme zprávy o jeho posunu blíže sériové výrobě. Je tedy možné, že elektrické JCW bude prvním produkčním elektrickým ostrým hatchbackem na elektřinu.

Foto: Mini

Maskovaný prototyp elektrického Mini John Cooper Works

Dá se předpokládat, že technicky bude tento vůz vycházet z běžného elektrického Mini SE. To nabízí 184 koní a 270 N.m díky pohonnému ústrojí z BMW i3 – a už to je, v duchu celé nabídky značky Mini, řidičsky zajímavým vozem.

Kam se posune ostrá verze, je zatím otázkou. Doufejme ale, že posun nastane i v baterii – 32,6 kWh v Mini SE stačí na nějakých 160–180 kilometrů běžné jízdy, což není zrovna hodně.

Související články

Výběr článků

Načítám