Článek
Před padesáti lety bylo Mini malým, levným autem s nízkou spotřebou. O dlouhou dobu později, v roce 2001, představil nový vlastník značky Mini – mnichovské BMW – duchovního nástupce. Ten dost povyrostl a hlavně patřil mezi dražší automobily – přesto se podařilo zachovat ducha původního Mini. Po hatchbacku se představila verze kabrio, později dokonce kombi. Nyní musí vstávat všem příznivcům původního Mini vlasy na hlavě, protože se ukázala produkční verze se vzhledem á la SUV. Novinka dostala jméno Countryman.
Countryman bude největším (na délku 4 097 mm) a zároveň nepraktičtějším Mini v historii značky. Bude se nabízet buď ve čtyřmístném nebo pětimístném provedení, zavazadelník nabídne v základním uspořádání 350 litrů; posunutím zadních sedaček se objem zvedne na 440 l a po jejich sklopení vzroste volný prostor na 1 170 litrů.
Countryman bude možné pořídit s pohonem obou náprav, nazvaným ALL4. Ten pomocí elektrohydraulického diferenciálu rozděluje točivý moment mezi obě nápravy na základě aktuální adheze. K dispozici bude i verze s pohonem pouze přední nápravy.
Nové Mini dostane osvědčené motory – dva vznětové a tři benzínové. Základem pro diesely je přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 90 koní a 215 Nm, benzínové agregáty startují s jedna-šestkou a výkonem 98 koní a 153 Nm točivého momentu. Vrcholem je přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 184 koní a 220 Nm. Verze S se rozjede na 215 km/h a 0-100 km/h zvládne za 7,6 vteřiny.
Nové Mini se ve světové premiéře představí na březnovém autosalonu v Ženevě.