Článek
Na rozdíl od aktuálního Mini Electric je nový třídveřový elektrický hatchback, který nese legendární jméno Cooper, postaven platformě určené pouze pro elektromobily. Ta byla vyvinuta společností Spotlight Automotive, společným podnikem mateřské společnosti BMW a čínského Great Wall Motor.
V Číně se bude elektromobil i vyrábět, budoucí čtvrtá generace se spalovacím motorem zůstane v oxfordském závodě.
Cooper staví na designových motivech značky Mini s kruhovými světlomety a novou osmihrannou přední maskou, vše je ovšem zjednodušeno. Chybí lemy blatníků a chromové prvky. Netradiční jsou i zadní svítilny ve tvaru trojúhelníku.
Minimalistický design interiéru odpovídá původnímu BMC Mini z roku 1959 s kulatým sdruženým přístrojem nad lištou přepínačů.
Zakřivená palubní deska má textilní povrch a 9,4palcovou OLED dotykovou obrazovku infotainmentu, která je považována za první kruhový displej namontovaný v sériovém voze. Software je nejnovější operační systém Mini založený na Androidu.
Elektromobil bude k dispozici ve dvou podobách. Elektromotor modelu Cooper E dosahuje výkonu 135 kW, 184 k, a generuje točivý moment 290 Nm. Vůz s ním z klidu na 100 km/h zrychlí za 7,3 s.
Verze Cooper SE s výkonem 160 kW, 218 k, zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 6,7 s a jeho maximální točivý moment činí 330 Nm. Dojezd stanovený v testovacím cyklu WLTP činí 305 km pro Cooper E a 402 km pro Cooper SE.
Novinka se na přední evropské trhy dostane na začátku příštího roku.