Článek
Honosit se titulem nejrychlejšího silničního auta světa může vždy jen jeden. Dlouho to byl McLaren F1, pak mu titul sebralo Bugatti Veyron, které jako první na světě překročilo rychlost 400 km/h. Aktuální rekord drží s hodnotou 447,18 km/h Koenigsegg Agera RS.
Další meta je nasnadě – 450 km/h a poté 300 mph, tedy 482,8 km/h. Proč takové rychlosti ještě nikdo nedosáhl? Mimo jiné kvůli pneumatikám – neexistují gumy, které by takovou rychlost zvládly.
Firma Michelin ovšem na takových pneumatikách pracuje, píše agentura Bloomberg. Je třeba se vypořádat s teplem, které se v pneumatikách při odvalování akumuluje, s odstředivou silou a s opotřebením.
Pneumatiky také potřebují takovou rychlost zvládnout několikrát za sebou po několik minut, protože při pokusu o rekord se jede víckrát stejnou tratí kvůli vyloučení vlivu větru. „Klepeme na dveře rychlosti 300 mph,” říká Eric Schmedding, produktový manažer pro vlastní vývoj společnosti Michelin.
Tří set mil v hodině chtějí jako první dosáhnout Američané, ale nejsou jediní
To znamená, že pokud chce Hennessey se svým modelem Venom F5 dosáhnout této mety, musí počkat na to, než Michelin dokončí svůj vývoj a testování. Vyrobit dostatečně silný motor s dostatečně efektivním chlazením je totiž méně náročné. [celá zpráva]
„Dostat se na 300 mph je naším cílem,” říká John Hennessey, zakladatel stejnojmenné texaské automobilky. Rekordy „jsou důležité pro naši společnost, pro naši rodinu i naše zákazníky,” dodává Hennessey.
Koenigsegg také nevylučuje snahu o pokoření této mety. „Agera RS bude nahrazena novým vozem, pravděpodobně na ženevském autosalonu v příštím roce. Dosáhne tří set mil v hodině? To uvidíme,” říká Steven Wade, šéf komunikací u Koenigseggu.
A co na to Bugatti? „Rychlostní rekord není prioritou,” uvedl v minulosti Stephan Winkelmann, ředitel automobilky. Lidé, kteří si Chiron objednali, podle Winkelmanna nepřikládají maximální rychlosti velkou prioritu. [celá zpráva]