Hlavní obsah

MG představilo sporťák Cyberster. Elektrické kabrio přijede i do Evropy

Zájemci o elektrické svezení bez střechy dostanou v roce 2024 možnost v podobě roadsteru MG Cyberster. O tom, jak daleko dojede a jaký bude mít výkon, však zatím můžeme jen spekulovat.

Foto: MG

MG Cyberster

Článek

Malé rozměry, pohon zadních kol, dvě sedačky a plátěná skládací střecha. Takový je původně britský koncept zábavného roadsteru, který dotáhla blízko dokonalosti Mazda MX-5. Zájemci o jízdu na elektřinu však od konce výroby Tesly Roadster takovou možnost neměli - až do nynějška.

Původně britská, dnes čínská značka MG totiž na šanghajském autosalonu představila model Cyberster, který je přesně tím, co trhu elektrických aut chybělo - malým sporťákem. Podle obchodního ředitele britské divize MG Motor Guye Pigounakise cyberster „obnovuje spojení s DNA vysokých výkonů a je navržen tak, aby řidiče zaujal na všech úrovních“.

Po designové stránce se o to snaží jak nízkou siluetou s dlouhou kapotou, což je věc u elektromobilů nevídaná, tak i třeba netradičně řešenými zadními lampami v podobě šipek orámovaných něčím, co vypadá jako falešné výdechy horkého vzduchu. Tvar předních světlometů zase může připomenout vozy Porsche řady 718.

Porsche už testuje elektrický boxster. Maskuje se koncovkou výfuku

AutoMoto

„Náš záměr byl vytvořit zcela nový roadster, připravený pro novou generaci řidičů sporťáků, který zároveň otvírá odvážnou a zajímavou kapitolu pro MG,“ cituje tisková zpráva Carla Gothama, designového ředitele studia MG v londýnském Marylebone. Výsledek podle něj „respektuje bohatou minulost značky a vrací sportovní linii“, ale zároveň je veskrze moderní.

Foto: MG

MG Cyberster

Potud potvrzené informace; automobilka zatím nezveřejnila žádné údaje o technice či dynamice cybersteru. O pár dnů dříve se ale objevily spekulace, že se vůz bude od tradičního receptu přece jen lišit, a to pohonem všech kol. Elektromotor na přední nápravě má mít 204 koní špičkového výkonu, ten na zadní nápravě 340 koní a nejvyšší rychlost má být 200 km/h.

Vůz má také být relativně velký na své určení. Na délku má měřit 4535 mm a na šířku 1913 mm. Největším šokem však má být jeho hmotnost 1985 kg. Na druhou stranu to naznačuje baterii s velkou kapacitou; o té zatím neexistují ani spekulace.

Posledním střípkem, který automobilka potvrdila, je doba příchodu na trh. Má to být někdy v létě roku 2024, alespoň pro evropské trhy.

Test MG EHS: Dobré, ale zároveň k zlosti

Testy
Související témata:
MG Cyberster

Výběr článků

Načítám