Článek
Nová generace modelu MG ZS dostala hybridní pohon a opustila čistě elektrickou variantu, která dostala zcela nového nástupce. Automobilka MG totiž přichází se zbrusu novým elektrickým modelem ES5.
Má minimalistický design s uzavřenou přední maskou, která jej odlišuje od modelů se spalovacími motory. Přední nárazník obsahuje designové prvky podobné roadsteru MG Cyberster a štíhlá, agresivně vyhlížející LED světla; hlavní světlomety jsou patrně schované o patro níž v nasávacích otvorech. Zadní světla, táhnoucí se po celé šířce vozu, připomínají model MG4.
S tím také ES5 sdílí platformu. Jde o modulární platformu MSP s jediným elektromotorem umístěným na zadní nápravě. Ten dosahuje výkonu 125 kW a točivého momentu 250 Nm Není zatím jasné, zda budou v budoucnu k dispozici i výkonnější verze, nabízející například i dvojici elektromotorů.
MG může nabídnout revoluční baterii během 12 měsíců, roky před konkurencí
Novinka má délku 4476 mm, což je o 162 mm více než u předchozího ZS EV, přičemž větší část této délky tvoří prodloužený rozvor - 2730 mm. Uvnitř najdeme volant s plochou spodní částí, digitální přístrojový panel a velký dotykový displej infotainmentu, jak je dnes běžné.
V Číně bude ES5 k dispozici se třemi variantami tenkých lithium-železo-fosfátových baterií, které vyrábí společný podnik SAIC-CATL. Největší baterie má kapacitu 62,2 kWh a poskytuje dojezd až 525 km podle optimistických čínských standardů CLTC. Export modelu MG ES5 na zahraniční trhy se očekává v roce 2025.