Článek
RG Nathalie je supersport, který ve formě konceptu poháněl zážehový dvoulitrový čtyřválec. Vedle toho ještě Gumpert pracoval na projektu Explosion s metanolovými články. Nový majitel, čínský Aiways, se rozhodl obojí spojit a sériová varianta Nathalie tak používá právě tuto zajímavou technologii.
Nathalie má čtyři elektromotory, jeden pohánějící každé kolo. Celkový výkon tak činí 536 koní. Tato čtveřice si energii bere z baterie umístěné pod podlahou. Jenže ta není dobíjená ze sítě, nýbrž metanolovými články pod přední karbonovou kapotou.
Česká stopa na autosalonu v Ženevě: Novinka nese podpis tuzemské závodnice
Nejspíš znáte vodíkové vozy, které si vodíkem skrze palivové články vyrábí elektřinu. Německo-čínská automobilka na to jde ještě jedním předstupněm díky směsi metanolu a vody, kterou tankujete do speciální nádrže. Pomocí zahřívání separuje oxid uhličitý a vodík pomocí katalytické reakce.
Nadbytečný vodík vzniklý ze článku se využívá jako energie k udržení katalytické reakce. Tento typ článku má tak vyšší elektrickou účinnost než běžné vodíkové palivové články. Oproti vodíku se ale methanol lépe skladuje, protože je méně těkavý a nevyžaduje vysoký tlak pro funkci palivového článku.
Evropské automobilky zavírají, v Česku zatím auta z pásů sjíždějí
Nevýhodou je pak nižší výkon článku a také to, že v současné době vyráběný metanol vzniká pomocí fosilních paliv, což znamená, že Nathalie při provozu nepřímo vytvoří zhruba 30g CO2 na km.
Zvenku se pak vůz v sériové podobě příliš nezměnil. Stále je zvláštně nahrbeným kupé s viditelnými aerodynamickými prvky. Automobilka chce nabídnout jen 500 kusů v první limitované edici za zatím neupřesněnou cenovku. Prodej začne příští rok a odhaduje se, že tato technologie přijde draho.