Článek
Nový Dodge Charger s osmiválcem 5,7 Hemi a pohonem všech kol, který nastupuje do služby u městské policie v Lázních Bohdaneč na Pardubicku, je podle vrchního strážníka Petra Mikulenky vůz vyrobený jako policejní speciál v USA a do Česka se dostal jako lehce ojetý - s 8 tisíci kilometry na displeji. V USA byl na prodej, protože měl drobnou závadu (mírně poškozený blatník) a prodat ho bylo jednodušší než ho opravovat.
Jeho V8 je vybavena technologií vypínání poloviny válců, stejně jako dosavadní charger, který díky tomu v reálném nasazení dosahuje spotřeby paliva kousek nad 10 litry na 100 km. Druhý vůz v miniflotile bohdanečské policie je Ford Kuga, jehož čtyřválec dle Mikulenky potřebuje 15-22 l/100 km.
Hlavním důvodem pro pořízení auta pro policejní sbor tak neobvyklého však je jeho bytelnost, není to běžné rodinné auto s dodatečnými úpravami, uvádí vrchní strážník. Jeho projektovaná životnost ve službě je 12 let; starší charger slouží dvanáctým rokem a má najeto okolo 400 tisíc kilometrů.
A k čemu to všechno, když činnost městské policie na první pohled není náročná? Nechystají se strážníci lázeňského městečka navázat na překračování pravomocí bývalého vrchního strážníka Pavla Řehoře, který tento sbor také, avšak nechvalně, proslavil?
Nic tomu nenasvědčuje. Podle Mikulenky je náplň práce bohdanečské městské policie srovnatelná se službou pořádkové policie v rámci státního policejního sboru, což znamená, že třeba jako první dojede na místo mimořádné události, poskytuje pomoc či zadržuje domnělé pachatele.
Proto jedním z důležitých prvků výbavy odlišností je bezpečnostní přepážka mezi předními a zadními sedadly, díky níž např. agresivní zadržená osoba nemá šanci ohrozit bezpečnost strážníka vpředu. Bohdanečská městská policie totiž má pouze čtyři strážníky a hlídky jsou zpravidla jednočlenné, nanejvýš dvojčlenné.
Ani starší osmiválcový charger není první americké auto u bohdanečské městské policie. Před ním tu jezdil šestiválcový charger, ještě před ním Dodge Intrepid a Chrysler Saratoga.