Článek
Volkswagen Caddy, Renault Kangoo a jiné malé dodávky jsou podle Citroënu příliš velké – tedy minimálně v městském prostředí. Francouzská automobilka totiž představila opravdu maličký městský užitkový vůz pro přepravu menších zásilek a jiného zboží ve finální fázi doručení.
Test Citroënu C4: Avantgarda je zpět
Novinka nese název My Ami Cargo a vznikla na základě již dříve představeného osobního elektromobilu Ami, který má vynikat především svou nízkou cenou a tím i dostupností. Verze Cargo láká na totéž – ve Francii má stát od 6490 eur (168 tisíc korun).
Hlavním rozdílem mezi běžnou a užitkovou verzí je samozřejmě nákladový prostor, který byl vytvořen odstraněním místa spolujezdce. Citroën na jeho místo namontoval sedmidílný polypropylenový modul pro přepravu nákladu, který obsahuje i upínací popruhy a vejde se do něj až 1,2 metru dlouhá věc. Jeho objem je 260 litrů; spolu s dalšími prostory pro náklad a odkládacími místy má auto 400 l úložných prostor. Užitečná hmotnost je 140 kg.
My Ami Cargo váží jen 425 kilogramů a pod kapotou ukrývá lithium-iontové baterie s kapacitou 5,5 kWh spolu s elektromotorem o výkonu pouhých 8 koňských sil. Jeho nejvyšší rychlost je 45 km/h a na jedno nabití, které trvá 3 hodiny z běžné 230V zásuvky, urazí až 75 km. Co mu chybí na parametrech, ovšem dohání obratností v městské zástavbě. Má jen 2,41 metru na délku, 1,39 m na šířku a je vysoký jen 1,52 m.
Citroën představuje C5 nové generace, míchá několik segmentů
Zda Citroën hodlá model nabídnout i jinde než na domácím francouzském trhu, zatím není známo. Víme nicméně, že osobní Ami míří i do USA, kde ho však nebude možné koupit – obří koncern Stellantis, kam Citroën nyní patří, hodlá vůz nabízet jen v rámci sdílení Free2Move.