Článek
Nové modely třídy C, S a EQS s aktivovanou službou Car-to-X nyní dokážou varovat před nebezpečnými výmoly a retardéry na silnicích. Jakmile přejedou takovou nerovnost, uloží se její poloha na značkovém cloudovém úložišti.
Informaci kromě zmíněných vozů s nejnovějším palubním systémem MBUX dokáže získat většina mercedesů vyrobených po roce 2016, které rovněž využívají datové služby. Podle automobilky se jedná o tři miliony vozů, které zobrazí řidiči varování 10 sekund předem.
Zmíněné trio novinek dokáže detekovat výmoly, když je při náhlém stlačení odpružení dosaženo určité prahové hodnoty, a dochází k tomu na zadní nápravě s určitým časovým zpožděním po přední nápravě.
Sledování výmolů je novinkou v oboru. Mercedes ale i další automobilky nicméně používají systém propojeného varování i pro další situace, například pro odstavené vozidlo na nebezpečném místě, označení místa nehody, silný déšť, mlhu nebo boční vítr, to vše na základě senzorů deště, ESP a dalších.