Článek
Pár měsíců po odhalení modernizovaného Mercedesu třídy E W213 přichází řada i na „éčko” kupé a kabriolet, tedy modely s interním označením C238 a A238. Změny jsou, jak se dalo očekávat, velmi podobné těm na sedanu a kombíku.
Na přidi vidíme novou, vzpřímenější masku chladiče a nové světlomety, které jsou samozřejmě LEDkové a na přání i s funkcí Matrix, u Mercedesu zvanou Multibeam. Nová světla jsou i vzadu, ovšem na rozdíl od sedanu se změnila jen minimálně.
Spolu s civilními verzemi se představily i šestiválcové varianty AMG E 53, které na první pohled rozeznáte podle masky s dvanácti svislými chromovanými linkami, které vozu dodávají agresivnější vzhled. Zezadu je tato varianta poznat malým křidélkem a čtyřmi koncovkami výfuku.
V kabině nejvíce zaujme dvojice displejů před řidičem a uprostřed palubní desky, které jsou spojené do jednoho celku. Displeje můžou mít úhlopříčku 10,25 nebo 12,3 palce. Samozřejmostí je nejnovější infotainment MBUX s možností ovládání pomocí touchpadu na středovém tunelu.
Větší novinkou je volant. Celkem šest ramen, uspořádaných do dvojic, je jen vizuální vábnička; důležitější na něm jsou kapacitní senzory ve věnci, které hlídají, zda máte za jízdy ruce na volantu. K ovládání přístrojového štítu i infotainmentu jsou tu dotyková čidla.
Zajímavou novinkou je také adaptivní sedačka řidiče, která se sama nastaví podle vaší výšky, když ji zadáte v displeji nebo v propojené aplikaci ve smartphonu. Tlačítky na dveřích pak jen doladíte pozici sedačky tak, aby vám přesně vyhovovala.
Pod kapotou mildhybridy se spoustou koní
Pod kapotou novinky uvidíme více elektřiny, ponejvíce ve formě mildhybridů pod názvem EQ Boost. Systém pracuje s napětím 48 V a jeho elektromotor je napojen řemenem na motor a funguje i jako startér a generátor. Umožňuje vozu také krátkodobě „plachtit” s vypnutým spalovacím motorem.
Připojený k dvoulitrovému dieselovému čtyřválci OM 654 M dokáže krátkodobě poskytnout 20 koní a 180 N.m navíc. Tento motor byl přepracován; mimo jiného dostal novou klikovou hřídel, která prodloužila zdvih a zvýšila objem z 1950 na 1993 ccm, a vstřikovače pracují s vyšším tlakem, 2700 barů. Tisková zpráva tuto verzi zatím neuvádí v seznamu motorizací, ovšem říká, že výkon je 265 koní.
Elektrickou dopomoc má i benzínový řadový šestiválec M 256, který dává 367 koní a 500 N.m. Jeho elektromotor pracující totožným způsobem dokáže přidat až 22 koní a 250 N.m a výsledek bude v katalogu jako E 450 4Matic, vrcholová „civilní” varianta obou karosářských provedení.
Přiostřené verze AMG E 53 také pracují se systémem EQ Boost, jehož elektromotor také přidává až 22 koní a 250 N.m. Třílitrový řadový šestiválec, který je pohonnému ústrojí základem, dává 435 koní a 520 N.m díky klasickému, výfukovými plyny poháněnému turbodmychadlu a elektrickému kompresoru.
Chystáte se na průsmyk Stelvio za řidičským zážitkem? Může vás i zklamat
Ten dodává plnicí tlak téměř bez prodlevy a vyplní tak dobu, než se roztočí velké turbodmychadlo, známou jako turbolag. Spolu s točivým momentem pomocného elektromotoru tak je podle Mercedesu odezva na plynový pedál okamžitá a rozjezdy velmi dynamické.
Modely AMG E53 dostanou také autonomní vzduchové odpružení Ride Control+, které automaticky nastavuje charakteristiku pružení na každém kole zvlášť. Samozřejmě lze přednastavit různé jízdní profily, zaměřené směrem ke komfortu či naopak pevnému podvozku.
Tyto modely také standardně pohánějí všechna kola systémem 4Matic+, který standardně pohání zadní kola, ale ta přední připojuje v případě potřeby. Za příplatek je k mání paket AMG Dynamic Plus, který zahrnuje mimo jiné jízdní režim Race a tzv. driftovací režim. Tisková zpráva to výslovně neuvádí, ale přenastavení řídící elektroniky pohonu všech kol směrem k možnosti do sytosti driftovat je pravděpodobné.
Co o novince zatím není známo, jsou ceny. Vůz by se měl začít prodávat na podzim a do té doby budeme vědět víc.